Fugle sikker lim?

Fugleforum hvor du kan diskutere alt som har med fugl å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC

Svar
Misschris
Fersking
Fersking

Fugle sikker lim?

Legg inn av Misschris » lør jan 16, 2016 2:23 pm

Hej alle fuglevenner! 
Jeg håber at I kan hjælpe mig, da jeg virkelig har brug for jeres hjælp og råd. 

Jeg laver tit hjemmelavet legetøj og ting, til mine små elskede Lessons spurvepapegøje piger. 
Det er meget billigere at lave legetøjet selv, og jeg kan give mine fugle alt det legetøj som de bedst kan lide!
- og så elsker jeg også at bruge tiden på at lave ting til dem. 
Nu har jeg så planer om at lave mine egne fugle tove, og det er så her jeg har brug for jeres hjælp.

Normalt bruger jeg læder snore, hemp, jute, og sisal snore, men det kan jeg ikke bruge til at lave mine fugle tove.
Jeg skal bruge en lim denne gang, så jeg har virkelig brug for jeres hjælp til at finde en 100% "fuglesikker" lim, som IKKE er giftig, hvis mine fugle ved et uheld kom til at indtage lidt af limen.
Fugle rebets to "ender" har jeg lavet ved at skære to stykker af en rundstok, og så har jeg boret et hul i dem begge to, som passer med størrelsen på tovet. 

Så det jeg leder efter, er en lim til træ, så jeg kan lime tovet fast i "træ-enderne".
(Jeg vil meget gerne vise jer billeder af fugletovene, når jeg - engang - har lavet dem færdige. )

- Så er der nogen der kender en "fuglesikker" træ lim som ikke er giftig, jeg kan bruge? 
Måske en træ lim som i selv bruger, når i laver ting ud af træ til jeres papegoyer? 

Limen skal meget gerne være vandfast/vandsikker, så jeg kan vaske fugletovene rene uden at tovet falder fra hinanden. 

Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig med at finde en god, og "fuglevenlig" træ lim, jeg kan bruge!

Tusind tak for jeres hjælp, og for jeres tid! 

Jeg ønsker jer alle et godt og lykkebringende nytår! :lol:
Med venlig hilsen
Christine

PS:
Jeg har tænkt på at bruge en limpistol, fordi den lim ved jeg er vandfast.
Men jeg ved ikke om det er sikkert, eller giftigt for mine fugle?

Svar