Tilvenning av høye drag

Hesteforum hvor du kan diskutere alt som har med hest å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC

Svar
Agnetefa
Fersking
Fersking

Tilvenning av høye drag

Legg inn av Agnetefa » tir jul 31, 2012 7:54 am

Hadde litt høye forventninger til nordlandshesten min her om dagen, hadde kjøpt meg helt ny roadcart og gledet med veldig til å prøve det for første gang. Han var så rolig når vi stelte han i stand, satte på selen og vogna, så jeg hadde ingen bekymringer. Jeg hadde kun kjørt med lavt drag før, og det har alltid gått veldig fint. Jeg ante rett og slett ikke at det kunne være så stor forskjell på høye drag og lave drag.. Dette gikk dessverre ikke så bra, og lillegutt fikk panikk :( heldigvis gikk det supert med han, ingen skader på verken han eller noen andre rundt, ingen som satt på, heldigvis! Så nå er det mye tilvenning og jobb foran meg og Ruben, noe jeg antageligvis kommer til å lære masse av og vi kommer til og komme enda nærmere hverandre enn vi allerede er, så det er jo godt for noe :)
Men lurte på om noen av dere kanskje hadde noen tips til tilvenning og innkjøring, er det flere som har gjort samme feilen som meg? Hva gjør den store forskjellen mellom høye og lave drag, er det det at vekten kommer rett på, og ikke nedenfra og opp?

Svar