Har du hest?

Hesteforum hvor du kan diskutere alt som har med hest å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC

vaagsbenjamin
Fersking
Fersking

min hest:

Legg inn av vaagsbenjamin » fre des 15, 2006 10:49 pm

Heei=)=)
vis nåken vil se hesten min så kan dåkke bare å gå inn på denne sida:
http://vaagsbenjamin.piczo.com

hilsen Silje...

Marina
Fersking
Fersking

Legg inn av Marina » tir jan 02, 2007 2:50 pm

Hei!
eg har 6 hester og alle kan du lese om på heimesidene mine.

www.marina4herkules.piczo.com og
www.marinamonica.piczo.com
Fjordhest er best

Fenris
Fersking
Fersking
Sted: nesodden

Legg inn av Fenris » tor jan 11, 2007 8:56 pm

slettet
Sist redigert av Fenris den man jul 21, 2008 1:10 pm, redigert 1 gang totalt.

leetah
Fersking
Fersking
Sted: Ringebu

Fikk min første hest da jeg var 12 år

Legg inn av leetah » søn feb 11, 2007 1:41 pm

Fikk min første hest som 12 åring, det var fjordingsføll hingst, den skulle egentlig på slakteriet siden ingen ville kjøpe han. Da den kom til meg som en overaskelse så ble han brått revet bort fra mammaen sin, han var toltalt vill å steilet å ville ikke være så god å hanskes med, oppigjennom den vanskelige tiden fikk jeg hjelp av mor, far å bestefar å ikke minst venninna mi. Han ble etterhvert temt å det gikk tilslutt an å leie han på tur helt til han var åring, da ble han kastrert. Etter det så begynte vi å tømmekjøre han å fikk tilslutt kjørt han inn. Da vil jeg si at det gikk som en lek ettersom årene dro på han. Nå i dag er han 12 år å jeg har masse fine rideturer med han å ikke minst kjøreturer, i både vogn å slede. har noen ganger hvert på kjøreoppdrag i sentrum i julegateåpninger. Vil si at han er en rolig å stødig gutt som kan til tider finne på noe sprell, men mest for å leke seg kjenner jeg han rett. Han har alltid hvert vant til å stå for seg selv fra da han kom til meg å etterhvert når jeg begynte på videregående så måtte han regne med å bli mindre brukt siden jeg bodde borte enstund, men da jeg flyttet inn hos min samboer så fikk han være med på flyttelasset å fikk bo i en brakke ikke så langt unna der jeg flyttet inn. Så kom vi til en beslutning om å kjøpe en shettlandsponni, så da fikk han selskap siste høsten vi bodde der, så ble det til at samboeren min kjøpte seg gård. Noen ganger streifet tanken over meg om å selge han å skaffe meg en litt mere smidigere å sprekere hest, men har aldri kommet til den beslutningen, siden jeg etterhvert fikk være med å trene travere å ri travere. da er det godt å tenke på at jeg har en my roligere gutt hjemme som bare kan ta en rusletur uten stress når tiden strekker til. Derfor skal jeg Aldri selge gutten min. Når venninna skulle ri litt mere utrygge hester etter trafikken så rei jeg å karl Johan først å fikk etterhvert hesten til venninna mi tryggere på trafikken. Karl Johan er ingen nybegynnerhest på tur, men oppfører seg greit på ridebane medflere hester sammen hvis barn skal ri han. jeg selv bruker han kun til hobbyhest, kunne tenkt meg å blitt med på noe som kan passe oss nå som ride og kjøreklubben har fått opp en stor ridehall ikke så langt unna der jeg bor. Med desverre så koster det endel å være med på aktiviteter der.

Bilder av karl johan.. www.marita-bamse.piczo.com

Britt Wenche Bjerkelund
Fersking
Fersking
Sted: Frei
Kontakt:

Legg inn av Britt Wenche Bjerkelund » tor mar 29, 2007 8:58 pm

Jeg har ei varmblodstraver hoppe! :D
Hun har aldri startet noen løp men er kun travtrent! :)
Hun er brun med svart man og hale og er snart 7år;)
Holder på og trener henne til og bli en veldig fin ridehest;)
Hun heter altså Hangover Square :lol:

Så har vi ei kaldblods hoppe på helfor med navne Nyhus Menta;)
Hun er ikke vært trent i trav. Hun er svart og har litt frieser preg i seg;)
Hun er bare 6år men kjempe snill;)

Flere bilder og sånn på http://www.brittis-and-hangover.piczo.com
Britt Wenche Bjerkelund;)

Brukeravatar
abmchek
Vært her en stund
Vært her en stund
Sted: Tromsø

Legg inn av abmchek » fre mar 30, 2007 11:03 pm

Har ikke hest, men hadde tenkt å kjøpe en gang. Sparte ca. 10.000 kr så sluttet jeg å spare.. :P Hadde tenkt å kjøpe en dartmoor ponni.. :D
Mvh. Katharina, Kenzo & Topper.

BruHåki
Fersking
Fersking

Legg inn av BruHåki » ons jul 11, 2007 12:55 am

Ja jeg har hest!

Det er ei stor,flott og svart kaldblods hoppe på 11 år.
Hun var travhest lenge,men har vert dressurtrent det siste halve året.Går LB dressur.
Hun hopper 0.80 m bane.
Hun blir brukt til det meste.travtrening,dressur,sprang og tur.

Vet ikke helt hva jeg skal si om henne.Hun er vel bare en helt vanlig hest,men jeg syns hun er verdens beste hest<3 :P

+caroline+
Fersking
Fersking
Sted: Akershus
Kontakt:

Legg inn av +caroline+ » tir jul 17, 2007 8:23 pm

hei :!:
jeg har ei kaldblodshoppe på 5 år. hun heter Troll Tuva og er etter Høiby Kongen og under Frøken Pernod. jeg bruker ho for det meste til turridning, dressur og sprang. hun er som oftest veldig snill men kan til tider være veldig sur :?
bilde av ho:

Bilde
~Caroline~
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
Linnea.B.
Fersking
Fersking
Kontakt:

Legg inn av Linnea.B. » tir jul 24, 2007 12:09 pm

Heihei : )

Har faktisk 2 hester, jeg : )
Den første jeg fikk er en halvblodsblanding som nå er 11 år. Han heter Bamze, og har gått som rideskolehest på Rideskolen i Eda (Sverige), Eda Ryttarförening. Hvis du har vært der føre jeg kjøptre han, kjenner du han vel kanskje ? Det startet med at jeg var hestepasseren hans, og så bestemte rideskolen at han skulle selges, og de spurte meg først. Selvfølgelig måtte jeg jo si ja! :)
Etter ett år med bare Bamze i stallen, kjøpte vi en shettis "til han", han trengte selskap. Shettisen er 15 år, og heter Ianobert (huff, det fant ikke jeg på), men vi kaller han bare Bertis. Han er en liten rampegutt!
Bilder kan dere se på http://www.setherberget-gaard.moo.no

Elsker hestene mine <33

MasseKlemmer ;*
~Linnea :P

Silje_Susann
Fersking
Fersking
Sted: nes
Kontakt:

Legg inn av Silje_Susann » man aug 06, 2007 2:03 pm

Har ikke egen hest, men rir en herlig nordladshestvallak innimellom. Han heter Solan. Er usikker på alderen, men han er vel rundt 7-8år. Han er 130cm i mkh. Hårlaget hans er rødt og manen er rød. Altså en fuks. Han er så utrolig snill! Man behøver ikke å dra ham med seg eller binde ham egentlig. Han bare følger etter som en hund. Veldig greit på tur der det er masse grinder! Det eneste dumme er at han er litt pinglete. Hvis han ser noe skummelt så stopper han opp og pruster. Lett og overtale til å gå videre da. Ellers så kan han også være stressa på turer med andre hester. Også er'n utrolig konkuransesyk.. Og feit for de som eier ham rir ham ikke og jeg bor en halvtime med bil unna. Men det spiller ingen rolle for han er min beste uansett < 3
På rideskolen har jeg også en yndling. Han heter Tristan og er en mørk nordlandshest. Har bare ridd ham en gang, men den gangen måtte jeg ri bra for jeg skulle ta en rideknapp. Tristan oppførte seg eksemplarisk og jeg klarte knappen med 35 av 36 poeng der 18 poeng var godkjent. Ble litt stolt da ja : D Desverre var dette det nest siste kurset for vårsesongen og jeg måtte ri en annen på siste. Så håper å å ri ham mer i høst : D
Så dæ såå !

Sam<3
Fersking
Fersking

Legg inn av Sam<3 » man feb 04, 2008 3:05 pm

Jeg har selv hest på För 2 ganger i uka.. jeg simpelt bare elsker han...<33
Han er en blanding vallak på snart 14 år..
Han kan være en liten skøyer når han først begynner med rampestrekene sine<33 men jeg elsker han alikavel. hehe
Jeg rir han både på tur og i ridehuset... han er litt skvetten så det er ikke alltid jeg klarer og holde meg fast når han først skvetter.. han liker ikke å gå på tur alene så det øver jeg på hver gang jeg rir tur.. :)
dette har jeg ansvaret for:
pusse og legge på ny sharbrak på utstyret.. finne mat og före, ri både på tur og i ridehuset.. og møkke boksene og före andre hester hvis det trengs....
jeg er også ofte med på ponnileiing men den hesten jeg har på för
Sam <33 du er bare min <33 4 ever <33
DU kommer ALLTID til å bli ELSKET av MEG <333

Iselin-93
Fersking
Fersking
Sted: Oppland

Legg inn av Iselin-93 » tor feb 21, 2008 12:15 am

Har to ponnier da (den ene blir tatt som hest, men den er jo under 1.48;) )

Navn: Angeya
Rase: Islandshest
Farge: Mørk brun
Alder: 9
Brukes til: Turridning og konkurranse (gangarter)

Navn: Black Beauty
Rase: Shetlandsponni
Farge: Svart
Alder: 11
Brukes til: Turridning

Bilder vil nok komme senere, siden pc'en er utrolig dum nå :P
Mvh. Iselin =)

Henny
Fersking
Fersking

Re: Har du hest?

Legg inn av Henny » fre jun 26, 2009 11:33 pm

Ja e har hest.Ho heita Emmy Mollyn å e 13år(157 i mkh), ho e en lettdøl/kaldblotstraver(x-traver)men vet ikke kor lenge sia ho slutta med løp.Fordi han vi kjøpte ho hos va skikkelig råtten,nesten ingen ting av det han sa va sant :| å etter vi hadde betalt for ho,slutta han å svar oss(ho kommer fra bergen å vi bor i saltdal)fks.han sa ingen ting om at ho hadde en gammel skade i form av en hovsprekk,å skoern vårres sei at den e veldig fæl å ikke e blitt ordentlig behandla,nokka som e veldig dumt :| Ho e også veldig tynn nokka som han heller ikke nevnt å vi fikk ho i oktober/november 2008, å ho e fortsatt syltynn.Men for en mnd sia skaffa vi selskap t ho å det ser ut t å funk :P ho e fortsatt tynn men det går, sakte men sikkert :P då vi fikk ho va ho ikke blitt ridd på et år!e har ridd ho litt men ikke så mye, for når ho blir feit skal e bygg muskla på ho,lær ho kort galopp å begynn å hopp.E angra ikke på at e kjøpt ho for ho e en fantastisk hest med flott personlighet :P Når vi rir kan å vær litt sta å bestemt om at de e ho som e skjef, men det begynn å gje seg.E har et søskenbarn på 5 år å han bruk å ri ho, å da e ho så yderst forsiktig med hvor fort ho går å hvor ho går, for at han ikke ska dett av og at han ska få en fin ride opplevelse hver gang han rir ho :P å de et pluss :P litt om me: e e også 13 år ca litt over 160cm e har ridd i 2-3 år. Og e va 12 når e fikk ho :P e har også to søskenbarn som har drev med hest veldig lenge,ho største e 19/20 år ho mellomste e 17 år å lillesøstra demmes e 10 å har to hesta.det som e bra e at dem bor 2 km unna så e bruk å ri dit i helgen.Store broren demmes e 21/22 år å har en kjæreste på 18 år. Og ho har drev med hest heile livet så e kan alltid rådfør me med dem :P Hilsen henny :P

Brukeravatar
malinheim
Fersking
Fersking
Sted: Oppdal

Re: Har du hest?

Legg inn av malinheim » tor jul 05, 2012 10:30 am

Har ei 12 år gammel dølahoppe! Stor svart og edel hest. Med et søtt snipp på mulen :lol: Har hatt henne i snart 3 år og jeg elsker henne! Vi rir for det meste på tur, litt terrenghopping og litt trening på banen innimellom. Hun står på en stall der det er fullt av forskjellige dyr! Katter, hunder, sauer, esel, muldyr og alle slags hester og ponnier! Tror hun trives ganske bra!
Vedlegg
162954_1707561323250_1064577796_31680957_4538406_n.jpg
Hesten min :-D
162954_1707561323250_1064577796_31680957_4538406_n.jpg (52.49 kiB) Vist 5710 ganger
Med vennlig hilsen Malin Heim :)

Svar