Hvor ofte?

Hesteforum hvor du kan diskutere alt som har med hest å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC

Svar
Ila
Fersking
Fersking

Hvor ofte?

Legg inn av Ila » fre mai 04, 2007 5:18 pm

Hei. Er det noen som kan fortelle meg hvor ofte en hest skal gå til dyrlegen ? (Utenom når den er syk eller har skadet seg da, hehe)
Og hvor ofte en hest skal gå til hovslageren.

Håper jeg får svar :D

PS: Hvis noen vet hvor mye det koster så hadde vært fint om du hadde skrevet det og :D
I Love Animals<3

Angelina
Fersking
Fersking

Legg inn av Angelina » søn mai 06, 2007 4:12 pm

Sko er normalt hver 6-8 uke, kommer an på hesten.
Jeg betaler 800 uten brodder og 1100 med bodder og snøsåler. Men det er forskjellig pris mht hvilken smed en bruker, om han/hun er faglært eller ikke. Men husk at beina er viktige så det med riktig smed er ekstremt viktig!

Det med dyrlege er det ikke ofte en trenger, men en må ha en vaksine i året, det koster ca 600, 2 tannrasper i året, her kommer prisen an på om du må dope hesten eller ikke, jeg betaler ikke mye for det siden hesten min ikke dopes, men jeg får det og litt billigere siden jeg får dyrlegen sammen med mange andre på stallen, så har ingen konkret pris å oppgi på det.
Ellers må du ringe dylegen minst 3 ganger i året for å fa han til å fakse en resept på ormekur til apoteket. Ormekuren koster litt i overkant av en 100-lapp. Hvor mye dyrlegen tar er individuelt.

Men som sagt, prisene er forskjellige, kommer an på hvor i landet du bor, hvor langt smed og dyrlege eventuelt må kjøre osv.

Håper dette hjalp deg litt :)

Ila
Fersking
Fersking

Legg inn av Ila » tor mai 10, 2007 2:20 pm

Hei! Tusen Takk for svar :D Det hjalp litt det:)
Bor ikke så langt borte fra dyrlege, men vet ikke helt hvor det er hovslager :S Jaja, det får jeg bare finne ut av..
Tusen takk:D
I Love Animals<3

Svar