Annonser:

Ny hjemmeside til ditt dyr, kennel eller firma?

Gå til QT Systems

-----------------------

Bli fadder og gi et barn en ny sjanse

Bli fadder

Plutselig død dverghamster

Diskusjonsforum for Hamster.

Moderatorer: lille pote, TC, Zun9wa

Plutselig død dverghamster

Innlegg ChristineT » Man Sep 07, 2015 6:10 pm

I dag fant jeg plutselig hamsteren min livløs i buret. Han ble kjøpt på dyrebutikk og ble født 14. april i år, og døde i dag 7. September. Dette er i underkant av 5 måneder, og er jo alt for kort til hamsterliv å være. Det var ingen tegn på sykdom når det kommer til utseende: myk og glatt pels, klare øyne, tørr hale og riktig lengde på tenner og klør. Han likte godt å klatre i buret sitt, som er ganske høyt, og han falt ned gjentatte ganger. Han har også, når han var ute og gikk fritt på rommet sitt, falt ned fra lavere steder (ikke høyere enn 40 cm over bakken).Kan dette ha noe å si?

Den siste dagen han levde oppførte han seg heller ikke normalt. På den tiden han pleier å sove, var han våken og gnagde på sovehuset sitt av tre (dette begynte han med for ca en måned siden, men jeg så ikke noe spesielt med det da), klatret aktivt rundt i buret og løp i løpehjulet sitt. Han var heller ikke inne i sovehuset sitt den siste dagen. Jeg hørte at han drakk vann i natt, og jeg hadde sjekket at vannflasken virket. Jeg ga ham mat på lørdag, men husker ikke om jeg ga ham mat i går, og derfor skulle jeg gi ham mat i dag for sikkerhets skyld. Kan han da ha dødd av sult på et og et halvt døgn uten mat, helt plutselig? Han veide nemlig kun 27 gram da han var død, mot for 40 gram til vanlig. Jeg hadde ikke veid ham den siste uka, så vet ikke hva han veide i dagene før. Eller er de mer sannsynlig en hjertefeil, hjernefeil eller en arvelig sykdom? Eller fordøyelsesproblemer, noe giftig han har spist eller lignende?

Jeg kan også nevne at jeg spiller fiolin, noe som har en ganske høy lyd, på samme rom som han er i, men dette er på kvelden når han ellers er våken. Og han har hele tiden fått samme matblanding, og har alltid sjekket at det er trygt å gi ham all mat som jeg har gitt ham.

Er det noen der ute som vet hva som kan ha skjedd med ham? Blir veldig takknemlig for svar! :)
ChristineT
Fersking
Fersking

Gå til Hamsterforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

{RUN_CRON_TASK}
Innholdet og designet på denne siden er beskyttet i henhold til norsk lov om opphavsrett. Kontaktperson: Tonny Kluften.
Annonsere? - Om Dyresiden.no - Kontakt - Bytt startside - Legg til i favoritter - Link til Dyresiden.no - Privacy Policy
Design og publiseringsløsning fra QTSystem