Spørsmål om kanin

Diskusjonsforum for Kanin.

Moderatorer: lille pote, TC, Zun9wa

Svar
ingsi
Fersking
Fersking
Sted: bergen

Spørsmål om kanin

Legg inn av ingsi » søn okt 22, 2006 5:53 pm

Jeg skal kjøpe kanin å lurer på noen spørsmål:

1.Hvilken rase er lettest å temme?
2.Vi skal kjøpe 2 kaniner, gårdet fint og ha to jenter i et stort bur?

Ingvil :P

Brukeravatar
ZakuraRabbit
Superskravler
Superskravler

Legg inn av ZakuraRabbit » man okt 23, 2006 9:37 am

1.
Alle raser kan bli kosete, men generelt sett regnes dvergvedderen som mest kosete.
2.
Kaniner går svært sjeldent overens i samme bur. Spesielt 2 kaniner av samme kjønn.
Du bør helst ha dem i hvert sitt bur også kansje de kan møtes når de er ute.
2 kaniner kan gå bra når de er små, men svært ofte begynner de å sloss når de blir voksne, selv om de er søstre.
Hanner går nesten aldri bra.

ingsi
Fersking
Fersking
Sted: bergen

Legg inn av ingsi » ons okt 25, 2006 4:19 pm

Takk for hjelpen!

Ingvil

Brukeravatar
abmchek
Vært her en stund
Vært her en stund
Sted: Tromsø

Legg inn av abmchek » tir okt 31, 2006 10:27 pm

ZakuraRabbit skrev:1.
Alle raser kan bli kosete, men generelt sett regnes dvergvedderen som mest kosete.
2.
Kaniner går svært sjeldent overens i samme bur. Spesielt 2 kaniner av samme kjønn.
2 kaniner kan gå bra når de er små, men svært ofte begynner de å sloss når de blir voksne, selv om de er søstre.
Hmmm...Jeg drodde to jenter gikk i lag men ikke gutter? ó.Ò Jeg har hatt 7-8 kaniner...Han kaninene gikk IKKE i lag mens hunkaninene gikk helt fint i lag...

Jaja...Jeg er ikke en kanin ekspert heller da :P
Mvh. Katharina, Kenzo & Topper.

Brukeravatar
ZakuraRabbit
Superskravler
Superskravler

Legg inn av ZakuraRabbit » tir okt 31, 2006 10:53 pm

abmchek skrev:
2.
Hmmm...Jeg drodde to jenter gikk i lag men ikke gutter? ó.Ò Jeg har hatt 7-8 kaniner...Han kaninene gikk IKKE i lag mens hunkaninene gikk helt fint i lag...

Jaja...Jeg er ikke en kanin ekspert heller da :P
La oss bare si det sånn at det er større sjanse for at to hunner går sammen en to hanner, men det betyr ikke at alle hunner elsker selskap.
Det beste som jeg har hørt, er en kastrert hann og en sterilisert hunn, men de må fortsatt ha masse plass.

Har hørt om flere som har hunnkaniner gående i store innhegninger da, så det kan komme ann på plassen :)

Sofie123
Fersking
Fersking
Sted: Lofoten

Legg inn av Sofie123 » tir jun 10, 2008 9:34 pm

Jeg har en kanin på 2,4 år og han har vært alene i 2 år nå.. Han har kjedeflekker nesten overalt.. Derfor skal vi skaffe en til kanin (han) Også skal vi ha noen hunner i et annet bur.. Buret til min kanin er 2x2 meter og der skal vi prøve og ha 2 hanner sammen.. Får håpe på det beste.. xoxo SAC....
Sofie

Brukeravatar
ZakuraRabbit
Superskravler
Superskravler

Legg inn av ZakuraRabbit » ons jun 11, 2008 5:28 am

Sofie123 skrev:Jeg har en kanin på 2,4 år og han har vært alene i 2 år nå.. Han har kjedeflekker nesten overalt.. Derfor skal vi skaffe en til kanin (han) Også skal vi ha noen hunner i et annet bur.. Buret til min kanin er 2x2 meter og der skal vi prøve og ha 2 hanner sammen.. Får håpe på det beste.. xoxo SAC....
Dette vil jeg egentlig fraråde, de kommer mest trolig til å sloss om hunnene.
Du kan heller få hannen kastrert og sette han sammen med en kastrert hunnkanin.
Bilde
Bilde

Sofie123
Fersking
Fersking
Sted: Lofoten

Legg inn av Sofie123 » ons jun 11, 2008 8:08 pm

ZakuraRabbit skrev:
Sofie123 skrev:Jeg har en kanin på 2,4 år og han har vært alene i 2 år nå.. Han har kjedeflekker nesten overalt.. Derfor skal vi skaffe en til kanin (han) Også skal vi ha noen hunner i et annet bur.. Buret til min kanin er 2x2 meter og der skal vi prøve og ha 2 hanner sammen.. Får håpe på det beste.. xoxo SAC....
Dette vil jeg egentlig fraråde, de kommer mest trolig til å sloss om hunnene.
Du kan heller få hannen kastrert og sette han sammen med en kastrert hunnkanin.
Det blir jo og koste mye ? Men jeg skal prøve og sette de sammen - hvis ikke blir det et bur hver for seg ;)
Sofie

chianty
Fersking
Fersking
Sted: sørlandet
Kontakt:

Legg inn av chianty » fre jul 25, 2008 3:24 pm

hvis du apsolutt skal ha to kaniner, må du lage til et stort bur slik at du kan dele buret i to, om det ikke skulle gå å ha dem sammen!

Men de fleste oppdrettere fraråder å ha kaniner sammen da de ikke er flokkdyr!
Hva er et liv uten dyr? - Intet-

Vildee
Fersking
Fersking
Sted: nes på hedmark

Legg inn av Vildee » søn jul 27, 2008 12:30 pm

2.
jeg har alltid hatt hunnkaninene mine sammen og har aldri hatt problemer. men vi hadde to hannkaniner sammen en gang. det endte med at den ene ble kasterert :(
vilde

siribjorgen92
Fersking
Fersking

Spørsmål om kanin

Legg inn av siribjorgen92 » tir mai 24, 2011 9:34 pm

Hei, eg har eit spørsmål om kanin. Kanino mi har 5 kaninunger som er 5 veker gamle, med eit uhell parra ho seg på nytt og har nå eit nytt kull på kaninunger som er 1 veka gamle. I da sista har eg merka at kaninmoro virke litt aggresiv mot kaninungene på 5 veker, fyke litt i dei av og til. Kvifor skjer der? Stress?

På forhånd takk! :-))

Svar