Anskaffe oss hund

Hundeforum hvor du kan diskutere alt som har med hund å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC

Svar
terex
Fersking
Fersking

Anskaffe oss hund

Legg inn av terex » lør jul 04, 2009 8:08 pm

Vi måtte dessverre avlive vår trofaste venn gjennom 15 år for litt siden. Dette var en snill og grei blandingshund. Lurer nå på og skaffe oss en ny hund så er det hva vi skal velge.
Fruen har lyst på enten cavalier king charles spaniel, tibbe, shetland sheepdog eller rundt der. Skal være en liten hund som skal være med i bil og bobil på ferie. Noen som har noen anbefalinger hva vi bør velge?
Har hørt tibben kan være veldig sta og sær, men vet ikke noe selv om dette. Takknemlig for svar og synspunkter.

Brukeravatar
TC
Superskravler
Superskravler

Re: Anskaffe oss hund

Legg inn av TC » søn jul 05, 2009 5:14 am

Cavalieren er jo en grei liten hund, syns jeg da. Ikke like mye pels som sheltien. Er en del sykdommer, så kjøp hos en seriøs oppdretter.

terex
Fersking
Fersking

Legg inn av terex » søn jul 05, 2009 6:35 pm

TC skrev:Cavalieren er jo en grei liten hund, syns jeg da. Ikke like mye pels som sheltien. Er en del sykdommer, så kjøp hos en seriøs oppdretter.
Hei takk for svar.
Hvilke sykdommer er det som er hos cavalieren? Har hørt de har noe med hjertet som det også forskes en del på.

Brukeravatar
TC
Superskravler
Superskravler

Legg inn av TC » søn jul 05, 2009 6:48 pm

Syringomyelia er en annen, men antar jeg, ikke så utbredt. Kneleddsfeil(patella) er ikke så uvanlig. Har vært borti døvhet. Litt øyesykdom og ikke minst hjertefeil, som du selv nevner.
Du kan jo sjekke innom raseklubben, kanskje du finner nyttig info der:-) http://www.cavalierklubben.no/

Svar