hei

Diskusjonsforum for ferskvannsfisk.

Moderatorer: lille pote, TC, Zun9wa

Svar
ida_J
Fersking
Fersking
Sted: norge et sted
Kontakt:

hei

Legg inn av ida_J » tor mar 16, 2006 6:20 pm

osen starter man med nye fisker vis det er nytt ?
Ida J

camitof
Fersking
Fersking

Legg inn av camitof » tir des 26, 2006 5:58 pm

what?
R.I.P Trampe(f)

Har guppyer i et stort akvarium ><>

Brukeravatar
NO_KONA
Superskravler
Superskravler

Legg inn av NO_KONA » ons des 27, 2006 6:59 pm

Mener du hvordan du skal starte opp akvarium helt fra starten av ?

Christinaaaa
Fersking
Fersking
Sted: Oppland
Kontakt:

start av akvarium

Legg inn av Christinaaaa » søn feb 25, 2007 8:47 pm

Hei, sjekk hjemmesiden min: http://www.piczo.com/christinasdyr. om det er starting av akvarium du tenker på. Er det rett å slett at du lurer på åssen man skal ta i fisk i ett nytt akvaium. Så tar du posen med ny fisk i akvariumet og vent gjerne fem minutter også tar du en kopp med vannet i akvariumet ditt i posen med nye fisk, gjør det tre fire ganger. og så det beste er da å ta hoven å fiske dem ut. tilfelle det er noen sykdommer i akvariumet hvor den nye fisken kommer ifra

Brukeravatar
lizom3
Fersking
Fersking
Sted: tr.heim

Legg inn av lizom3 » tir aug 07, 2007 5:25 pm

Vet at denne posten er ganske gammel, men sånn bruker vi å gjøre det, hvis du lurer på hvordan du skal håntere et nytt stort akvarium:)
Ha i sanden,planter osv i en 5-6 uker før du kan begynne å ha fiskene opp i akvariet, når du har kjøpt nye fisker får å ha i ditt akvarium, må du la posen med fiskene i være opp i akvarie, 5min, så tar du litt vann fra akvariet ditt opp i posen, fortsett sånn et par ganger til.
Men det som er mye enklere, og noe som har faktisk funket er å la posen stå i et kvarter uten å ha vann opp i posen.
Våre fisker har alltid blitt sluppet ut etter et kvarters opphold i posen, uten noe vann fra akvariet,de har levd i over 1år nå, ser ikke ut til at denne metoden ikke kan brukes :wink:
Bilde
Guro

Helenecat
Fersking
Fersking
Sted: Asker, Akershus
Kontakt:

Re: hei

Legg inn av Helenecat » lør nov 06, 2010 10:59 pm

Jeg svarer også veldig sent, men vil si at det alltid er lurest å ta et par kopper med vann i posen, da er det mindre sannsynlighet for at de får "sjokk".
Og lizom3; kansje du har hatt flaks, for gullguramiene mine fikk "sjokk" når vi prøvde ut din metode. Med "sjokk" mener jeg at fiskene først stresser masse, og så hender det at de "legger seg på bunnen", altså, svømmer helt ned og gjemmer seg.

Jo, må si at det kan være lurt å ha oppi noen sånne vitamindråper i vannet, det fungerer litt som medisin. Ved at jeg bruker det har den eldste fisken min blitt hele 11 år. Ganske mye....
Hilsen Helene, Ludde, og alle fiskene i aquariumet!

Svar