Plutselig matlyst !

Diskusjonsforum for ferskvannsfisk.

Moderatorer: lille pote, TC, Zun9wa

Svar
Ina122
Kjent fjes
Kjent fjes
Sted: Troms

Plutselig matlyst !

Legg inn av Ina122 » tir feb 10, 2009 9:02 pm

Hei!
Min dachs på 8 år har plutsleig begynt og spise veldig mye.
Dette fører til at han bæsjer 2 ganger pr tur vi går, noe som kun har sjedd i det siste. Han har aldri spist spesielt mye, så vi bruker og fylle matskålen når den er tom, sånn omentrent en gang hver andre dag ( han får jo brødskiver og middagsrester også ) men nå er han begynt og spise utrolig mye, så vi må fylle på mat 1-2 ganger daglig! Hva kan dette komme av, og hva kan jeg gjøre? Eller hva bør jeg gjøre? Jeg vill jo ikke nekte han mat, eller prøve å slanke han. Han er ikke feit da. Burde jeg ha faste måltider daglig for han, noe som er nytt i dette huset, eller burde jeg bare la han spise?

MVH Ina Kristiansen.

Brukeravatar
camrus
Gammel traver
Gammel traver

Re: Plutselig matlyst !

Legg inn av camrus » ons feb 11, 2009 12:50 am

får han ormekur? blir maten fordøyd ordentlig? hvordan set avføringen ut? Når han forandrer seg så mye på kort tid kan det tyde på at noe er galt. ta kontakt med veterinær.
Camilla :)

Brukeravatar
TC
Superskravler
Superskravler

Re: Plutselig matlyst !

Legg inn av TC » ons feb 11, 2009 7:05 pm

Hvordan ser pelsen og huden ut? Har pelsen begynt å bli tynn noen steder og i så fall hvor. Har huden fått klumper, misfarginger etc. Har han mistet muskulatur noe sted. Drikker han mer enn vanlig. Urinlekkasjer. Noter deg mest mulig, så kan du jo ta deg en dyrlegerunde. Kan godt være orm, som første taler sa.

Svar