katt som forsvinner til den gamle leiligheten.

Katteforum hvor du kan diskutere alt som har med katter å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Svar
dalerjin
Fersking
Fersking

katt som forsvinner til den gamle leiligheten.

Legg inn av dalerjin » ons aug 19, 2015 2:34 pm

Heihei!

Har noen spørsmål angående en kastert hannkatt på fem år om. Håper noen kan hjelpe, da vi begynner å bli bekymret for vår kjære Kiwi. For 6 måneder siden flyttet vi inn i en ny leilighet ca 10 min med bil fra den gamle leiligheten. Da vi flyttet hadde vi de inne i leiligheten i 2 uker, før vi gradvis vente dem til å være ute. Dette har ikke vært noe problem, verken for Kiwi eller den minste hannkatten vår Zippo (også kastrert), og de har komt igjen hver dag.

Men nå plutselig begynner Kiwi å tulle. To ganger har vi måttet hente han ved den gamle leiligheten. Der han venter på at vi skal slippe han inn, og det virker som han virkelig tror han bor der, og at han ikke husker veien hjem. Første gangen var han borte i flere dager, og var ihel sulten når vi fikk han hjem
Men samtidig slår han seg godt til ro når vi tar han med hjem der vi bor nå. Men siden han begynte å tulle med dette er han blitt skikkelig aggressiv mot Zippo, og de var bestevenner før.

Etter råd fra veterinær fikk han husarrest i to uker, før vi slapp han ut går. I hele går kom og gikk han hele dagen uten noe problem. Men i dag måtte vi sta å hente han ved den gamle leiligheten igjen, der han låg å rullet og mjauet når jeg kom. Kiwi er en katt som vi ikke har hatt noen problem med før, og han har også flyttet med oss før uten problem. Jeg begynner nesten å tro han begynner å bli senil, selv om han er bare 5 år.

Er det noen som vet hva som er grunnen til at han plutselig har begynt å reise tilbake til den gamle leiligheten etter å ha bodd her i 6 måneder? Og hva vi evt kan gjøre for å bedre dette? Han vi leigde med før liker ikke katter, så vi kan ikkje drive å hente katte vår der hele tiden.

Svar