Kattunger på vei?

Katteforum hvor du kan diskutere alt som har med katter å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Svar
iligoz
Fersking
Fersking

Kattunger på vei?

Legg inn av iligoz » søn mai 24, 2015 11:26 am

Vi oppdaget i forrige uke at vår kjære Dora er med kattunger. Dette oppdaget vi ved å se at apetitten økte, hun var mer sosial, hun kastet opp en gang - og nå ser vi at puppene har blitt store og rosa, og magen er blitt rund. De to siste dagene nå har hun blitt mindre sosial, "snakker" mindre med oss (dette har hun vært ekstrem på før), gjemmer seg og maler mindre (hun malte bare vi snakket til henne før). Vi aner ikke hvor langt hun er på vei, men det er den siste uke magen har vokst. Er fødselen rett rundt hjørnet? Jeg har aldri vært borti en drektig katt før, så jeg vet ikke hvor stor magen heller skal bli. Hun er ei veldig liten og spe katt, så jeg ville jo tro at magen skulle bli en smule større og at det var et par uker igjen. Men med tanke på at hun gjemmer seg bort, tenker jeg at det kan være et tegn på at det snart skjer noe? Jeg har laget til en kasse på badet, og vist henne denne - men hun virker ikke interessert. Hun vil bare ut, men jeg tørr liksom ikke å slippe henne ut heller. Jeg er redd for at hun skal føde ute. Hun har i hvert fall endret atferd de siste dagene, og virker ikke som hun finer helt roen. Pleier katter å bli sånn rett før fødsel eller er det noe som kan skje uker før og?

Svar