Hentet katt 9 uker. Har katt 10 mnd (hunnkatter)

Katteforum hvor du kan diskutere alt som har med katter å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Svar
erlen89
Fersking
Fersking

Hentet katt 9 uker. Har katt 10 mnd (hunnkatter)

Legg inn av erlen89 » tor mai 21, 2015 9:38 am

Hei. Vi har nettopp hentet en katt på ca 9 uker som ikke har noen søsken og ingen interessert mor. Vi har fra før en nylig sterilisert katt på 10 mnd. Den på 10 mnd bryr seg ikke veldig om den nye, men passer på. Den nye jenta som jeg vet har blitt hentet litt ung kaster seg over den eldre katten. Den eldre katten angriper og vi må bryte inn ellers er jeg redd hun tar livet av den lille nye. Det er ingen fresing eller lignende, men likevel har jeg en følelse av at jenta vår på 10 mnd nærmest jakter på den lille. Vi er litt usikre på hva vi skal gjøre, for den lille trenger nesten å bli oppdratt av hun største. Bør vi la den største gå på, så hun lærer seg hvem som bestemmer eller er det farlig? Som sagt den eldste knurrer ikke, hun er bare skeptisk. Den lille på 9 uker har ikke respekt for noe, og lurer fælt på hvordan dette skal gå og om vi må gi henne fra oss. Vi har nå hatt den nye i 3 dager. Tanker er at vår 10 mnd gamle pus skal få en venn. Men kan jo ikke skjerme de i ukevis, ei heller beskytte den lille for alltid, hun trenger å forstå hvem som er sjefen, Har dessverre litt problemer med å se hva som bør gjøre. Uansett, takk for forslag. * Isted angrep hun kattugen uten å frese, men kattungen fikk vondt. Redd kattten bare ser på den lille som et "byttedyr"

Oppdatering: Er helt tydelig at Mille (den på 10 mnd) er ute etter å ta henne, ingen lek, det er biting mot hals og for å drepe... Hatt katter før, men aldri opplevd noe sånt som dette. Tror ikke hun ser på den lille som en katt, men mer som en mus. Håper du kan har noen råd,vi skal jo bruke deg som lege til begge kattene fremover.

Svar