Utekatt inne?

Katteforum hvor du kan diskutere alt som har med katter å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Svar
blablabla
Fersking
Fersking

Utekatt inne?

Legg inn av blablabla » fre nov 07, 2014 7:06 pm

Hei, jeg har en 7 år gammel jentepus som har vært utekatt hele livet. hun har flyttet mye og bodd med (mange til tider) andre dyr, og virker å tilpasse seg fort. jeg tenker på å flytte, og da blir det en leilighet i byen, hvor jeg mest sansylig ikke kan ha henne ute. vi er veldig knyttet til hverandre, og hun har alltid fulgt meg. selv som skillsmisse katt og annen hver uke hos mamma og pappa, med gang avstad imellom hold hun seg der jeg var. gikk hun opp til pappa da jeg var hos mamma, så snudde hun og gikk ned til mamma igjen da hun skjønte at det ikke var der jeg var den uken, og sto utenfor hos mamma og ventet på å bli sluppet inn der.

Jeg lurer på hva folk tenker, og hvorvidt jeg skal sette henne hos pappa så hun kan være ute katt, eller om det er best for henne å bo sammen med meg som hun har mest tillit til. stortsett så er hun ikke så veldig lenge ute av gangen, mest for å gå ut å tisse også sitter hun på benken utenfor å venter på å bli sluppet inn igjen.

håper jeg får noen svar og blir litt klokere. vet ikke hva som er retferdig å gjøre i denne sitvasjonen.

Svar