Katteflytting + utvide nylonkattebånd?

Katteforum hvor du kan diskutere alt som har med katter å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Svar
Folke
Fersking
Fersking

Katteflytting + utvide nylonkattebånd?

Legg inn av Folke » tor sep 25, 2014 11:01 am

Hei! Jeg har overtatt en pus etter en venninne... Pusen er et og et halvt år, omtrent. Hun er en snill liten pus, veldig kosete og pågående, og har vokst opp i et hytteaktig hus i ganske landlige omgivelser på Nesodden. Hun snakker mye med mange "MRRR!", vi pleier å snakke sammen med "mrr"-ing, og gir sjeldent fra seg et mjau her og der.

Så til sakens kjerne. Hun venninna mi finnes ikke lenger, for å si det veldig enkelt. Jeg og de to jeg og pusen bodde med i hytta har flytta ut derifra, og jeg og pus har flytta til en leilighet omtrent tjue minutters menneskelig gange fra der vi bodde. Det er et to-etasjes rekkekompleks med ti leiligheter, i et suburbområde like ved litt skogs/turterreng.

Fordi pusen er vant med å bo i landlig hytteterreng med katteluke, en rev og noen få nabokatter tenkte jeg at byttet til leilighet i suburbområde (m/ en del nabokatter) UTEN katteluke ville bli litt brutalt... Derfor har jeg tenkt å holde pusen inne de første ukene. Så gjøre den kjent med kattebånd innendørs, og prøve å gå ut med den i bånd etterhvert, slik at den blir trygg på leiligheten, og området rundt, sakte men sikkert.

Jeg har et kattungebånd som jeg tenkte ville passe (fordi pusen er såpass liten), det er i nylon med plastikklipser, et rundt hals og et rundt bryst. Det passa fint rundt halsen, men det båndet rundt brystet syns jeg var litt stramt. Det er én størrelse. Jeg var i dyrebutikken, og de båndene de har til voksenkatter så for store og løse ut.

Noen som vet om det går an å utvide slike nylonbånd på en måte?

Og noen som har andre gode tips vi kunne trenge i vår situasjon? :) Tusen takk!

Fredrik

Svar