Kattene mine har begynt å sloss!

Katteforum hvor du kan diskutere alt som har med katter å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Svar
nanizi
Fersking
Fersking

Kattene mine har begynt å sloss!

Legg inn av nanizi » ons mai 21, 2014 10:06 pm

Hei!

Vi har to kattejenter som nylig har blitt steriliserte. Nå har begge et sår etter operasjonen som holder på å gro. Det som nå har blitt veldig frustrerende er at den ene katten har begynt å angripe den andre tilsynelatende helt uprovosert. Og da mener jeg hyling slik jeg aldri har hørt dem hyle før, klør og pels som flyr over alt. De har alltid vært bestevenner, vokst opp sammen siden de var små (nå er de 3 år ca). Nå virker det som den ene (som forresten er minst, om det spiller noen rolle) nærmest jakter på den andre. Så vi holder dem adskilt, for ellers vil noen ende opp med å bli ordentlig skadet.
Er det noen gode kattekjennere her som har en ide om årsaken til dette? Har det en sammenheng med at de nylig har blitt opererte? Og ikke minst: er det noen som har noen gode råd?
Vi var forresten innom dyrlegen like etter at de angrep hverandre første gangen, for å sjekke om det var noe galt med katten vår som angriper. Såret ser fint ut, men hun fikk én dose sterkere smertestillende i tilfelle hun hadde vondt. Dessverre ser det ikke ut til å hjelpe stort.

Jeg takker for alle svar!

Svar