Katt- sosial angst?

Katteforum hvor du kan diskutere alt som har med katter å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Svar
jennyandreaa
Fersking
Fersking

Katt- sosial angst?

Legg inn av jennyandreaa » søn apr 27, 2014 10:38 pm

:cry:

Vi har en katt her som er ca. 1 og et halvt år. I sommer fyller hun 2 år.
Hun er utrolig sky. Jeg lurer på om det er normalt. Vell, en dag da vi hadde besøk av ei jente. Jenta hadde ikke gjort henne noe vondt, eller galt. Men katta mi, hun heter Sofia. Ble utrolig redd for henne, hun skjelvte, mjauet, og faktisk bæsja ut. Vi lurte på om dette var normalt, jeg har da aldri sett en katt så redd før. Alltid når vi har besøk. Som er fremmede for henne, da blir hun redd og gjemmer seg som vanlig under sofaen. Eller under trappen. Eller inni garderobeskapet. Hver gang da jeg prøver å få henne til å bli litt rolig, ved å kose med henne i fanget. Da blir hun liksom veldig redd, skjelver, blir liksom helt lam i kroppen. Men når besøkende er borte og det er bare oss, da er hun sosial, tørr å leke, kose, og spise. Men da det er besøk da blir hun redd, skjelvende, lam osv.

Jeg lurer på om dette er normalt? Og om det er noe jeg kan gjøre får å få henne til å stole på at dette er ingenting å være redd for. Kanskje få henne til å bli litt mer roligere, sosial... :?: :cry: :|
Takk. Dårlig forklaring jeg vet....

Svar