Jeg gråter..

Katteforum hvor du kan diskutere alt som har med katter å gjøre.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Svar
karakiz
Fersking
Fersking

Jeg gråter..

Legg inn av karakiz » søn jun 21, 2009 4:43 am

Er helt fra meg...

Jeg har to katter- hannkatt(kastrert) og hunnkatt(sterilisert) på drøyt 1 år.

I dag har vi hatt grillfest i nabolaget- kjempekoselig var det. Helt til klokken ble maaange og ene naboen fikk for seg å snakke ut. Hvilket er egentlig helt greit!

Hun har to katter som ofte står ute i bånd- og mine katter har angrepet hennes katter(en gang ). De har dessuten gjort fra seg i hage hennes. Etter at alkohol og diverse har blitt inntatt kom dette frem. Jeg beklaget dette, og sa at hun måtte gjerne sprute vann på dem ol. Da er det brått ikke så interresant å komme til hennes hage lenger. Til svar får jeg at det er uansvarlig å ha katter løse i borettslag, og at om noe skjer mine katter feks at de blir skutt ol. må jeg regne med det... HVAAAAAAAA- er det mulig som dyreeier å virkelig mene noe slik??? Jeg forstår at det er forferdelig om hennes katter i bånd blir angrepet av mine katter(hvilket tydligvis har skjedd 1 gang på 1 år), men jeg mener også at om man bor i et område med tettbebyggelse så må man regne med at det kan komme andre katter. Vi bor i et borettslag hvor det er tillatt å ha katter, men hvor det oppfordres til at hannkatter steriliseres. Det er dessuten ikke mer enn 20 m til nærmeste hus med katt som IKKE tillhører borettslaget.

Er det virkelig mulig å mene at man må regne med at ting(vold) skjer med katter som går løst i et borettslag? Kan man som dyreelsker virkelig si slikt å mene det? Vær så snill å gi meg deres oppriktige meninger på dette!
karakiz, Jenta og Gutten!

Brukeravatar
TC
Superskravler
Superskravler

Re: Jeg gråter..

Legg inn av TC » man jun 22, 2009 6:53 am

Nei, jeg syns ikke det er rett at man bedriver vold mot dyr, men sånt kan jo dessverre skje om de går fritt rundt. Noen blir veldig leie av katter som slåss og tisser, og det forstår jeg godt. Og har naboen din sine egne katter i bånd, er det ikke rart om han blir sint på dine katter..
Faren min plages med at flere nabokatter driter i blomsterbedet hans. Hva skal han gjøre egentlig? Han vet ikke hvem som eier de, annet enn at det er tamme katter. Andre blir lei av å ha løse hannhunder svermende rundt døra og ens egen løpetispe.

Slipper jeg hundene mine løs i byggefeltet, kan jeg ikke se bort ifra at det er folk med null respekt for dyr som går løs på de med stokker og stein. Passer på de så godt jeg kan, de er jo mitt ansvar.

CCamilla
Fersking
Fersking

Legg inn av CCamilla » tor sep 24, 2009 3:55 pm

Jeg skjønner virkelig ikke at en som er dyreeier selv kan si og mene noe sånt.. Dessverre finnes det jo noen mennesker som ikke tar hensyn til andre folk og dyr rundt seg og kan finne på å skade dyr som f.eks katter hvis de kommer inn i hagen deres og gjør fra seg o.l.

Hvis naboen din virkelig mener dette og plages så mye av det at hun er villig til å gå så langt, syntes jeg hun skal flytte til et sted det ikke er lov å ha dyr så hun får være i fred.. Når man bor i et borettslag der det er tillat med dyr er man nødt til å tåle at andre dyr kan ta turen innom innimellom, og heller prøve div ting som å sprute litt vann på de eller noe.

Håper du får ordnet opp slik at du slipper å bekymre deg!
Camilla & Zippo
Zippo -langhåret hannkatt, 2 år

Brukeravatar
lille my
Superskravler
Superskravler
Sted: Rogaland
Kontakt:

Legg inn av lille my » lør sep 26, 2009 8:31 pm

Det er IKKE lov å bruke vold uansett hvor irriterende og plagsom katten/hunden er. Det kan straffes med bøter og i noen tilfeller fengsel.

Jeg må si jeg var litt skeptisk til å slippe mine katter ut der vi bor, midt i et byggefelt. Jeg kjenner ingen av naboene så jeg visste ikke hva de mente om katter og dyr. Jeg har ingen mulighet til å kontrollere at mine katter ikke går på do i naboens blomsterbed. Det er nå slik at katter foretrekker å gå på do i jorden fremfor andre steder når de er ute. Dette pga lukten og konsistensen. Det er lett å grave i. Trøsten min var at det var minst 4-5 andre katter i feltet, alle tamme og noen med halsbånd som allerede var ute. Forholdet mellom kattene virker til å fungere greit. Det hender av og til at vi hører de krangler, men heldigvis har alle kattene vett til å gi og ta:) Mine katter har gravert navneskilt på halsbåndet med mitt navn og telefonnummer på. Håper derfor at naboene ringer dersom noe skjer eller om kattene blir for plagsomme. Jeg har gitt beskjed til de jeg leier hos at de bare må jage de dersom de sitter på bilene, gjør i fra seg i blomsterbedet ol. Jeg pleier å sprute vann etter de selv dersom jeg ser de på deres biler og ba huseierne gjøre det samme. Det er en skånsom måte å jage de på uten at de blir skremt av hylende, kjeftende mennesker. Jeg har ikke fått noen klager fra naboene og huseier hadde heller ikke hørt noe, så da regner jeg med det går greit. Jeg tror vi bor i et bra område med tanke på dyr. Foruten de andre kattene, er det en schæfer, 4-5 andre små hunder samt noen kaniner i husene rundt oss. Vi bor med andre i et dyrerikt område, selv om det er midt i et byggefelt.
Lille My, Simba og Nala - mine gullklumper<3

Svar