Feite opp!

Foring og ernæring hest.

Moderatorer: lille pote, TC

Svar
Britt Wenche Bjerkelund
Fersking
Fersking
Sted: Frei
Kontakt:

Feite opp!

Legg inn av Britt Wenche Bjerkelund » fre mar 30, 2007 1:49 pm

Er det noen som har forslag til for som er fetende?
Jeg synes hesten min er for tynn og prøver og få fetet henne opp..
hun får 3-3-3 i høy ca og 1 liter kraft for til hvert måltid med masse brød fra gode oppskrifter. Hun er ei varmblodstraver hoppe.. Håper på svar for klarer ikke å se på att hun er tynn.
Britt Wenche Bjerkelund;)

Angelina
Fersking
Fersking

Legg inn av Angelina » tir apr 10, 2007 11:26 am

Du kan gi henne bygg og soyaolje :D Det har funket for noen på stallen. Ellers har jeg hørt at både kufor (kr.for til ku), mais, og oppdrett er bra å gi tynne hester.

Selv hadde jeg det problemet i fjord (på islandshest), da gav jeg henne, komplett, bygg, kli og olje, det funket på henne.

Men det beste er mye grovfor:)

Undersøk med andre merker som har kr.for og, mulig du finner noe som passer din hest, eggersmann er veldig bra:)

Lykke til:)

siri89
Fersking
Fersking

Legg inn av siri89 » tir apr 08, 2008 8:39 am

hei. På stallen der jeg har hesten min blir det foret med rundball, de aller fleste hestene har eset ut av og bli foret med det :) Har også blitt fortalt at mais olje skal være fetende. Betfor kjenner jeg også mange som bruker på tynne hester, med godt resultat :) (det er viktig at det vannes ut). Jeg ville først og fremst gått opp på grovformengde og sett om den la på seg da. Har den fått ormekur? Det kommer jo også an på hvor mye næring grovforet inneholder slik at den får stor nok mengde av næringsstoffene i grovforet pga hva hesten trenger i forhold til størrelse, vekt og mosjon. Håper det ordner seg :)

Brukeravatar
LillyPoten
Kjent fjes
Kjent fjes
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Re: Feite opp!

Legg inn av LillyPoten » lør mar 03, 2012 8:55 pm

Du må jo ikke gi hesten din noe brød! Da får de kolikk! Og de blir veldig syke vis de får mye i seg!!
Signaturen min: La alle dyr få så mye kos som mulig <3

Svar