Snusing...?

Diskusjonsforum for hundesport.

Moderatorer: lille pote, TC

Svar
Kathy
Kjent fjes
Kjent fjes
Sted: Sandnes

Snusing...?

Legg inn av Kathy » tir des 16, 2008 5:05 pm

Heisann!

Min hund går konstant med hodet ned i bakken.. og jeg kan se han følger spor i snøen..
Kjempe gøy!
Finnes det ikke kurs eller aktivitet vi kan lære oss, og ta dette ibruk som en aktivitet?
Kjærligheten er jo et lotteri, vil man vinne, må man iallfall spille.
-Alexander Kielland-

Brukeravatar
TC
Superskravler
Superskravler

Re: Snusing...?

Legg inn av TC » tir des 16, 2008 6:58 pm

Du kan kontakte den lokale hundeklubben eller du kan melde deg inn i Norske Redningshunder. De fleste klubbene pleier å ha sporkurs/ettersøkskurs av ulike slag. Norsk Hundeskole arrangerer kurser i ny og ne. De har hjemmeside her: http://www.norskhundeskole.no/ Finnes mange bøker også, om man har lyst å studere selv.

Kathy
Kjent fjes
Kjent fjes
Sted: Sandnes

Legg inn av Kathy » ons des 17, 2008 1:10 pm

Flott!
Takk!
Kjærligheten er jo et lotteri, vil man vinne, må man iallfall spille.
-Alexander Kielland-

Allsidighund
Fersking
Fersking

Legg inn av Allsidighund » søn aug 29, 2010 2:13 pm

Du bør forsøke deg på spor! Blodspor, folkefotspor, hva som helst. Veldig artig, veldig lærerikt og du kan konkurrere i det.

I blodspor går du et 600 meter langt spor, hvor det er dryppet ut blod. Det skal forestille et ettersøk etter et skadeskutt dyr. Finn et kurs i nærheten og prøv på det. Det er konkurranser og prøver, til og med NM i blodspor.

Ellers vil jeg anbefale boken "Nesearbeid for hund." Der finner du mye tips om hvordan du kan aktivisere hunden og at den får brukt nesen sin. Jeg har lest den og skrevet litt om det på hjemmesiden min. Se link i signaturen. Der har jeg også skrevet endel om blodspor.
http://www.flerbrukshund.no - for allsidig hundeglede

LeifJohnny
Fersking
Fersking

Legg inn av LeifJohnny » søn jun 10, 2012 11:39 pm

Hvor gammel er hunden? hvis den er over 18 vil jeg anbefale en god dose med Skruf Stärk. Ellers kan du melde den på enkelte kurs, var nylig 4 dager på danskebåten med min bikkje.

Leif

Svar