triks

Diskusjonsforum for hundesport.

Moderatorer: lille pote, TC

Svar
chevyoghuldra
Fersking
Fersking

triks

Legg inn av chevyoghuldra » tir sep 18, 2007 4:13 pm

Hunden min og jeg elsker å lære oss nye triks og hun kan nå over 120 triks, det jeg lurer på er om noen kommer på noen triks vi kan lære. Altså utradisjonelle triks som ikke er så "vanlig". gjerne vanskelige. Hun kan alt fra rydde, vinke, sole seg osv. Noen som har fantasi? :D

Brukeravatar
TC
Superskravler
Superskravler

Legg inn av TC » tir sep 18, 2007 4:19 pm

Så på tv et triks som jeg prøvde meg på, men det ble bare rot og tull :) Kjøpte en barneleke, en sånn plastpinne med ringer i ulike størrelser. Den var ikke så veldig dyr. La ringene utover gulvet og skulle lære hunden å løfte de opp og tre de på pinnen. Pinnen hadde en bunn så den sto noenlunde stødig på gulvet. På tv gikk det radig, men vi kom ikke riktig så langt...

Brukeravatar
camrus
Gammel traver
Gammel traver

Legg inn av camrus » ons sep 19, 2007 8:39 am

lær bikkja å telle?
Camilla :)

malin-lita
Fersking
Fersking
Sted: Østfold

Legg inn av malin-lita » lør okt 20, 2007 9:06 am

hvordan skal man lære hunden sin å telle?

Singalana
Fersking
Fersking

Legg inn av Singalana » fre okt 03, 2008 9:11 pm

Øhm.. det er ikke mulig å lære hunden å telle slik vi gjør. Eller, alt er jo mulig da. Men du kan lære den å hente en, to eller tre baller? Altså lære den tall..
Legg frem en godbit og si (feks) "Ta èn" Gjenta dette... Legg frem to biter, men fortsett og si "Ta èn", da får hun kun lov til å ta en. Pass på at hun ikke tar den andre også ;)

Kan hun legge poten på nesen? Eller det som min hun kan, når han ligger så kan jeg si "Kryss labb" og han legger venstre pote på den høyre og krysser dem?
Det beste jeg kan finne på hehe :) Lykke til!
Singalana
Changs min lille vovv ^^

Torhild
Fersking
Fersking

Re: triks

Legg inn av Torhild » man jan 10, 2011 5:32 pm

http://www.youtube.com/*?v=v1cg3uKmGTc
Vil anbefale deg boken Triks med hund. Der får du mange tips til forskjellige triks du kan lære hunden.

Se denne reklame filmen for boken. Reklamerer for flere hundebøker da den filmen. Er i grunnen verd å se uansett om en har lyst på bok eller ikke. 8)

Svar