hund som eter dritt

Diskusjonsforum for hundesport.

Moderatorer: lille pote, TC

Svar
rogped
Fersking
Fersking
Sted: lyngdal

hund som eter dritt

Legg inn av rogped » tor apr 19, 2007 12:04 pm

vi har en valp som er ivrig når den kommer over ku og hestemøkk og litt hundedr tt er dette normalt og ellers er det noe vi kan gjøre med dette noe vi kan gjøre med dette hunden gjemmer seg når den finner møkk og spiser det opp valpen er 4 1/2 mnd gammel kan det være normalt

vennlig hilsen lise og roger :lol:

Brukeravatar
TC
Superskravler
Superskravler

Legg inn av TC » tor apr 19, 2007 1:15 pm

Mange hunder eter møkk, enten etter plantespisere som kuer/hester/sauer/elg osv, eller de tar for seg av andre hunders møkk. Noen spiser sin egen også. Det finnes dusinvis av forklaringer på det, og mange går på at hunden mangler noe(en dyrlege mente at det var mineralmangel) eller at det bare er en uvane fordi den kjeder seg eller er feil oppdratt på noe vis. Jeg vet ikke..Har en møkkspiser som i tillegg er komplett matgal. Mulig han først prøvesmakte, fant ut at det var godt og bestemte seg for at møkk var et supert mellommål når matmor likevel er så gnien med tørrfòret. Har aldri klart å venne ham av med det. Han overser dyngene når han vet at jeg ser ham, så gufler han i seg straks jeg snur ryggen til. Slår aldri feil.

Brukeravatar
Canidae
Superskravler
Superskravler

Re: hund som eter dritt

Legg inn av Canidae » man mai 21, 2007 11:06 pm

rogped skrev:vi har en valp som er ivrig når den kommer over ku og hestemøkk og litt hundedr tt er dette normalt og ellers er det noe vi kan gjøre med dette noe vi kan gjøre med dette hunden gjemmer seg når den finner møkk og spiser det opp valpen er 4 1/2 mnd gammel kan det være normalt

vennlig hilsen lise og roger :lol:
Hmm.... viste ikke at dette var en ny hundesport :lol:
Canidae © 2015

Brukeravatar
lille pote
Superskravler
Superskravler
Sted: Drammen

Legg inn av lille pote » ons jun 13, 2007 6:55 pm

hehhe... ;)
Life widought animals,are not a life at all...

Rakid
Gammel traver
Gammel traver
Sted: Gan i Fet
Kontakt:

eter dritt

Legg inn av Rakid » tir des 04, 2007 12:54 pm

Hei

En hund som tar for seg andres aføring kan bli syke, husk at i aføring kan det være mange bakterier som kan lede til infeksjoner i mave og tarm systemet.
Mine hunder er ikke noe utenom på dette feltet, men når jeg oppdager at mine hunder som valper eller unghunder begynner med dette nærmest fotfølger jeg dem for å avverge at dem får i seg andres aføring. Ut på tur er det enkelt å avverge dette for da går dem i seler, men hjemme i hundegården kan det være verre og holde øye med dette, men jeg ser ofte etter og tar bort alle aføring etter mine egne hunder, fremmede hunder kommer ikke inn i hundegården, men katter er det mange av og lar seg ikke stenge ute, så se etter ta bort all aføring fra hundegården. Det er også veldig uappetitlig fy og fy.
Hva det kommer av at enkelte hunder/valper begynner med dette vet jeg ikke, jeg har spurt veterinæren om dette og hva man kan gjøre, men veterinærene har ikke fasitsvar på dette.

Men i hestmøkk vet jeg at det er stivkrampebasiller så vær obs.

Ha en god og fin adventstid.
Ingen vet hva dagen bringer før solen er gått ned
Ragnhild Kilde

Brukeravatar
knotten
Fersking
Fersking

Legg inn av knotten » tir jan 08, 2008 9:24 pm

Er det ikke slik at hvis en hund har orm i magen og bæsjer.. Så kommer det en anen hund som spiser den bæsjen. Er det ikke veldig lett at den ormen smitter over da? Tror det var slikt.
Brutus, lusi & Gucci<3

Ina122
Kjent fjes
Kjent fjes
Sted: Troms

Legg inn av Ina122 » tir jan 15, 2008 10:04 am

Vet ikke om hunder, men rotter spister avføring for å få i seg alle vitaminer :S
ZarekPus. <3

Brukeravatar
Canidae
Superskravler
Superskravler

Legg inn av Canidae » ons jan 16, 2008 10:13 pm

- det er ingen som vet helt sikkert hvorfor hunder spiser avføring, det finnes mange teorier og mange av disse teoriene er under forskning - fra det forskningsarbeidet har jeg trukket ut noe relevant - link under...

http://home.online.no/~knut-age/hundest ... piser_basj
Canidae © 2015

Svar