Valpekurs med Teddy

Diskusjonsforum for hundesport.

Moderatorer: lille pote, TC

Svar
Brukeravatar
tludvig
Kjent fjes
Kjent fjes
Sted: Halden

Valpekurs med Teddy

Legg inn av tludvig » tir mar 13, 2007 7:08 am

I går kveld var første kveld på valpekurs med Teddy. Det var kjempemorsomt og han var så flink. :) Litt skeptisk til alle menneskene og de "skumle firbeinte" vennene deres de første 10 sekundene, også var han bare overlykkelig resten av tiden. :lol:

Kurslederen var kjempeflink og hyggelig, og jeg gleder meg allerede til neste kurskveld på onsdag.

Vi lærte noen grunnleggende "gå-pent-øvelser", og litt innkalling med line. Det var bare fire hunder med på kurset, men det var jo egentlig helt greit, for da ble det jo mere tid, læring og oppmerksomhet på oss som var der.

Det skal bli spennende å begynne å trene på de nye øvelsene våre i dag. Allerede på kveldsturen i går kveld, brukte vi triksene litt, og Teddy gikk mye penere enn han pleier. Han var lettere å få med seg på bortoverturen, og hjemover trakk han nesten ikke i det hele tatt. I tillegg virket han kjempefornøyd selv. Jeg tror han følte at han var veldig flink. Han trippet ved siden av meg med halen rett opp og tittet opp på meg, som om han ville si: "se så flink jeg er - er du stolt av meg?"

Så jeg er veldig fornøyd med kvelden i går, og spent på kurs-fortsettelsen og utviklingen videre. Ting skjer virkelig fort med han nå, føler jeg, og han virker veldig lærevillig og glad for å bli stilt krav til. Han blir så glad når jeg roser han at han nesten går amok av lekenhet. :lol:
Tludvig
Venter på lille Theo

*Tassen & Teddy - høyt elsket, dypt savnet*

Svar