Annonser:

Ny hjemmeside til ditt dyr, kennel eller firma?

Gå til QT Systems

-----------------------

Bli fadder og gi et barn en ny sjanse

Bli fadder

Agility, hviken rase? (HJELP)

Diskusjonsforum for hundesport.

Moderatorer: lille pote, TC

Agility, hviken rase? (HJELP)

Innlegg siljetenk » Søn Des 07, 2008 6:58 pm

hei. jeg trenger litt hjelp.
jeg er en jente på 14, snart 15 år. som har veldig lyst til å begynne på Agility. en Vennine av min mor har mange hunder, som vi har på fòr litt i ny og ne. For øyeblikket har vi en Chihuahua tispe. hun er vell, 3 år. hun er veldig lærevillig. har hatt henne 2 måneder, og hun kunne ingenting. så jeg har lært henne, sitt-dekk-på plass og litt fot. hun er veldig lærevillig, og spretten. Jeg kan også starte med noen bernere. (berner sennen) ..
alt fra 12 måneder til 9 år gamle.
så da trenger jeg litt hjelp. hva skal jeg gjøre? hvilken rase passer best til Agility av Chihuahua og Berner senner?

takk på forhånd
siljetenk
Fersking
Fersking

Re: Agility, hviken rase? (HJELP)

Innlegg TC » Tir Des 09, 2008 5:33 pm

Det var liksom to ytterligheter da! Er begge sunne og friske, må vel begge passe like bra. Eller like ikke-bra, alt ettersom. Det spørs vel hva du satser på av fart og smidighet. En chihuahua har lite pels og går ikke så fort varm som en berner. Egentlig tror jeg eierne av hundene er de beste spørre, for de kjenner jo hundene sine og vet hva de vil trives med. Kanskje du også bør spørre klubben hvor du har tenkt å trene; om de har utstyr som passer alle størrelser?

Yorkien min er spretten og liker høy aktivitet, men hun har løse knær og dermed sine begrensninger. Min gamle hund passer definitivt ikke, hun har slitasjeskader og er stiv både her og der, så en yngre hund er nok bedre om man har muligheten til å velge.
Brukerens avatar
TC
Superskravler
Superskravler

Innlegg bennydutt » Ons Jan 26, 2011 8:11 pm

Border Collier er jo skikkelig lærevillige hunder som lærer kjempe fort. Har en slik en selv og han lærer ting bare jeg tenker på det. Heheh :)
bennydutt
Fersking
Fersking

Innlegg LillyPoten » Lør Mar 03, 2012 11:13 am

Sikkert begge to, men kasnkje lettest får verner sennelen å komme over ;D Men border collie er en av e beste rasene på agility-trening, og schefere er veldig flinke hvis du lærer de det. Og begge de to hundene er noen av de hunderasene som lærer fortest :)
Signaturen min: La alle dyr få så mye kos som mulig <3
Brukerens avatar
LillyPoten
Kjent fjes
Kjent fjes

Innlegg LillyPoten » Lør Mar 03, 2012 11:14 am

Skrivefeil i stad: Berner Sennel .
Brukerens avatar
LillyPoten
Kjent fjes
Kjent fjes

Innlegg LillyPoten » Tor Sep 27, 2012 4:17 pm

Jeg vet at Collie/Shetland sheepdog, Border Collie og schæfere er veldig flinke i agility:) Men av berner sennen og chiuaua tror jeg chiuaua passer best:))
Brukerens avatar
LillyPoten
Kjent fjes
Kjent fjes

Gå til Hundesport

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

{RUN_CRON_TASK}
Innholdet og designet på denne siden er beskyttet i henhold til norsk lov om opphavsrett. Kontaktperson: Tonny Kluften.
Annonsere? - Om Dyresiden.no - Kontakt - Bytt startside - Legg til i favoritter - Link til Dyresiden.no - Privacy Policy
Design og publiseringsløsning fra QTSystem