Annonser:

Ny hjemmeside til ditt dyr, kennel eller firma?

Gå til QT Systems

-----------------------

Bli fadder og gi et barn en ny sjanse

Bli fadder

kan det være skadelig å gi hunden brød?

Foring og ernæring hund.

Moderatorer: lille pote, TC

kan det være skadelig å gi hunden brød?

Innlegg gitte » Søn Jan 15, 2006 9:38 pm

lurer på om det kan være skadelig å gi hunden brød,og hvor mye brød en kan gi?er brød mettende?er det noe hunden kan legge på seg av..
gitte
Fersking
Fersking

Innlegg lille my » Man Jan 16, 2006 10:26 am

Er ikke noe hundeekspert, men ville tro at det ikke var skadelig med litt brød av og til. Men det er nok ikke noe du bør bruke som mat til hunden. Vil tro at det er likt som med kattene, de er kjøttetende dyr og har derfor behov for en rekke vitaminer og mineraler som finnes i kjøtt. Kommer sikkert også an på hvilken hunderase du har.
Lille My, Simba og Nala - mine gullklumper<3
Brukerens avatar
lille my
Superskravler
Superskravler

Innlegg Lucas » Man Jan 16, 2006 2:54 pm

Ville ikke gitt brød som måltid til hunden. den trenger ikke all fibrene i brødet som vi gjør, har jeg hørt. rett meg gjerne om jeg er helt på jordet.
Gi hunden skikkelig hunde mat, bruk heller brød som belønning eller noe godt. :)
Hilsen Meg og Lucas :)
Brukerens avatar
Lucas
Fersking
Fersking

Innlegg Cuba » Man Jan 16, 2006 5:37 pm

Nei, brød kan ikke være hundens eneste mat.
Ser du har problemer med å gi den fôr, var det så? hva med BARF-metoden?
Brukerens avatar
Cuba
Gammel traver
Gammel traver

Innlegg gitte » Man Jan 16, 2006 7:37 pm

nei,jeg gir den ikke bare brød! så langt kan jo jeg også tenke :P
men om jeg har litt brød oppi foret,så øker appetitten.
husker at jeg ble anbefalt å gi den andre hunden min en skive med leverpostei til frokost når den var valp.
jeg merket at hunden likte brød da jeg mistet en skive ned på gulvet når jeg skar opp til meg selv.
det kan jo godt være at denne hunden har fått dette der den kommer fra tidligere(det er en omplasseringshund,så jeg kjenner ikke bakgrunnen hennes).
det er jo grenser på hvor mye jeg gir henne,men jeg mener selv at en skive kan ikke gjøre mye skade.det er bare for å hjelpe til med å få i henne mat..
men jeg skal til undersøkelse med henne hos vetrinæren om to dager,så jeg skal snakke med de om hva jeg bør gjøre:)
gitte
Fersking
Fersking

Innlegg Cuba » Tir Jan 17, 2006 8:31 am

gitte skrev:nei,jeg gir den ikke bare brød! så langt kan jo jeg også tenke :P
husker at jeg ble anbefalt å gi den andre hunden min en skive med leverpostei til frokost når den var valp.
jeg merket at hunden likte brød da jeg mistet en skive ned på gulvet når jeg skar opp til meg selv.
det kan jo godt være at denne hunden har fått dette der den kommer fra tidligere(det er en omplasseringshund,så jeg kjenner ikke bakgrunnen hennes).
det er jo grenser på hvor mye jeg gir henne,men jeg mener selv at en skive kan ikke gjøre mye skade.det er bare for å hjelpe til med å få i henne mat..
men jeg skal til undersøkelse med henne hos vetrinæren om to dager,så jeg skal snakke med de om hva jeg bør gjøre:)

Hehe!
Det å legge mat opi maten, kan faktisk føre til en svært kresen hund.
Hvor gammel er hunden din? De fleste unghunder har en periode der de ikke vil spise.
Brukerens avatar
Cuba
Gammel traver
Gammel traver

Innlegg lille my » Fre Aug 25, 2006 11:10 am

gitte skrev:nei,jeg gir den ikke bare brød! så langt kan jo jeg også tenke :P

Hunder har jo for vane å stappe det meste som ligner mat i munnen og spise det :wink:
Lille My, Simba og Nala - mine gullklumper<3
Brukerens avatar
lille my
Superskravler
Superskravler

Re:

Innlegg eesse » Tir Sep 25, 2012 3:27 am

lille my skrev:Er ikke noe hundeekspert, men ville tro at det ikke var skadelig med litt brød av og til. Men det er nok ikke noe du bør bruke som mat til hunden. Vil tro at det er likt som med kattene, de er kjøttetende dyr og har derfor behov for en rekke vitaminer og mineraler som finnes i kjøtt. Kommer sikkert også an på hvilken hunderase du har.

Inndelinga i planteetere, altetere og kjøttetere er en måte å dele inn dyrene på ut fra matvalg,fordøyelsessystem og tilpasning av stoffskifte. Ofte blandes disse begrepene.
Hunden regnes med andre ord som en alteter fordi den ikke trenger tilførsel av essensielle
næringsstoff som kun finnes i kjøtt. : )
Hilsen Elisabet, Iris og Ive
eesse
Fersking
Fersking

Gå til Foring og ernæring

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

{RUN_CRON_TASK}
Innholdet og designet på denne siden er beskyttet i henhold til norsk lov om opphavsrett. Kontaktperson: Tonny Kluften.
Annonsere? - Om Dyresiden.no - Kontakt - Bytt startside - Legg til i favoritter - Link til Dyresiden.no - Privacy Policy
Design og publiseringsløsning fra QTSystem