"Løptetid" og sjalu hannkatt

Oppdrett og utstilling av katt.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Svar
tams
Fersking
Fersking

"Løptetid" og sjalu hannkatt

Legg inn av tams » man mar 05, 2012 5:14 pm

Hei!

For et halvt års tid siden, tok jeg med meg hannkatten min, og flyttet fra hunkatten som nå bor hos pappa. Men nå er hun på besøk hos meg og monsen min, og hun har løpetid..

De var ganske gode venner før jeg flyttet, og har også vært gode venner de dagene hu har vært på besøk. Men siden monsen min er ukastrert, har de selvfølgelig kost seg et par ganger.

Problemet er at det siste døgnet har guttepusen forandret væremåte helt. Han lar ikke hunkatten være i fred, og følger etter hu overalt. Han legger seg alltid i nærheten av henne, og noen ganger kan han løpe mot henne og bite der han får tak i henne. Hu er selvfølgelig rimelig lei av oppførselen hans, og knurrer og freser til han. Han blir også ekstremt sjalu om vi koser med henne, og kan noen ganger "glefse" etter oss.

Som sagt, gikk de første dagene helt fint, men det er først etter at han har bestiget hu et ti-talls ( :lol: ) ganger at han gradvis har forandret væremåten sin. Som nå har resultert i at han virker ganske overbeskyttende og eiesjuk når det kommer til henne.

Er dette vanlig? Og er det noen som vet hvorfor han er sånn? Jeg gruer meg en del til jentepusen skal hjem igjen om et par dager, i og med at han ikke greier seg uten henne.. Er det noe jeg kan gjøre for å bedre situasjonen?

På forhånd, takk! :)

Svar