gravid katt?

Oppdrett og utstilling av katt.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Svar
Brukeravatar
Lille_Meg1
Fersking
Fersking

gravid katt?

Legg inn av Lille_Meg1 » ons jun 18, 2008 9:05 pm

Heii :)

Katten min har begynt å oppføre seg helt rart i det siste.
Jeg har sett at katten min har vert sammen med en annen katt, men jeg lurer på om di kansje har parret fordi katten min har begynt å, hva skal jeg si.. hun driver liksom å presser noe ganger i blandt akkurat som hun skulle føde. hun har fått en liten hard kul på midten på magan. har faktisk begynt å kjenne ribbena hennes eksta godt i det siste :s det er vel ikke normalt?! sleiker seg veeeeldig mye bak også, kan det vere noe med dette og gjøre tro?
sover mye på dagen og...

hun er ikke sterilisert så...
sorry vist jeg skreiv litt vanskelig :roll:

Brukeravatar
lille pote
Superskravler
Superskravler
Sted: Drammen

Legg inn av lille pote » ons jun 18, 2008 11:48 pm

Om du kjenner ribbena så tror jeg ikke du skal beymre deg så mye. Fordi det dannes endel fett på magen til pusen når den er gravid. Magen blir hardere og den blir fast i formen. Også veldig rund. Man kan også se at pattene utvikkler seg og noenganger utvikklers det melk i dem før kattungene er født. Så du kan jo ta en titt på dem å se om det er forandret slik? Katter som er gravide sover veldig mye,spiser mye mere enn normalt,fordi dem samler opp krefter til da kattungene kommer ut ved fødsel.
Life widought animals,are not a life at all...

Brukeravatar
lille my
Superskravler
Superskravler
Sted: Rogaland
Kontakt:

Legg inn av lille my » tor jun 19, 2008 7:56 am

Kan tyde på at katten din er drektig ja. Ettersom magen begynner å synes, er hun ca hallveis ut i svangerskapet - ca 4-5 uker på vei. Dersom hun er drektig, vil pattene hennes om kort tid bli merkbart større og mer rosa. Magen vil vokse en god del i tiden som kommer. Katten vil spise mer, slappe mer av og sove mer enn før. Hun vil også begynne å lete etter en grei plass å føde. Har du katten inne? Når fødselen nærmer seg, vil hun også begynne å produsere melk. Siste 1-2 ukene før fødselen, kan du kjenne melkekanalene under magen.
Lille My, Simba og Nala - mine gullklumper<3

Brukeravatar
Lille_Meg1
Fersking
Fersking

Legg inn av Lille_Meg1 » tor jun 19, 2008 2:00 pm

Ok, tusen takk for svar :wink:

.....Katten min er inne ja :)

Marissa
Fersking
Fersking

Legg inn av Marissa » søn aug 17, 2008 11:23 am

ta med katten til veterinær og sjekk. hvis du venter for lenge med å dra til veterinær, og un er gravid. kan du ikke ta abort. så fort deg til veterinæren og ta eventuelt abort!;)

hvorfor er ikke katten din kastrert egentlig? :?:

Wibe
Fersking
Fersking

Re: gravid katt?

Legg inn av Wibe » lør feb 21, 2009 1:42 pm

Hmm, vår pus også driver og slikker seg mye bak om dagen...Jeg lurer på hvorfor det?!?

Jeg tror derimot hun har "løpetid" da...

Svar