Kresen katt

Foring og ernæring katt.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Svar
Brukeravatar
Flashgirl
Gammel traver
Gammel traver

Kresen katt

Legg inn av Flashgirl » man aug 25, 2008 1:55 pm

Før sommerferien stengte dyreklinikken der vi kjøper spesific til Gråpus, så vi kjøpte Friskis på matbutikken, det har pusen spist hele sommeren, jeg var ikke akuratt fornøyd med det for for et år siden spiste hun det og fikk urinveis infeksjon, vi byttet til spesific og hun måtte ha pencelin i 1-2 uker etter på. Ikke det at jeg skylder på Friskis, men dyrlegen annbefalte at vi brukte spesific etter det.

Men Gråpus er forferdelig kresen så i år, ca 1 år senere var hun lei av maten, det var da dyrlegen stengte klinikken og reiste på ferie... ](*,)

Etter ferien skulle vi ut og handle, det er ikke dyrleger eller dyrebutikkerr her, så vi skulle egentlig kjøpe Friskis på nytt, men det var jeg veldig uenig i så vi endte opp med Felleskjøpet's katte mat, men kresen som Gråpus er så var hun ikke særlig begeistret for den nye maten og spiser lite av den.

Vi har tenkt å kjøpe for på dyrebutikker eller hos en annen dyrlege igjen, men vi må først finne ut hvilket for og vi skal prøve, noen som har noen merker å annbefale? Noen som har katter som er like kresne som Gråpus? Hun har jo ikke akkuratt godt av å prøve så mange forskjellige for [-X er bare glad for at hun har en mage som tåler det meste :)
En hest glemmer aldri, men tilgir alt <3

Brukeravatar
lille pote
Superskravler
Superskravler
Sted: Drammen

Legg inn av lille pote » man aug 25, 2008 3:30 pm

Jeg vil nok anbefale deg å ta kontakt med dyrebutikker eller dyrleger og få smaksprøver på forskjellige merker. Dumt å kjøpe en stor sekk om den ikke blir spist av katten. Noen katter har veldig forskjellig matsmak,å som du selv nevnte er det flere katter som er kresene. Det hjelper ikke da alltid å gi dem kvalitetsfor selv om de så ikke vil spise det,om katten ikke liker smaken.. Kvalitetsfor er bedre for katten å spise,men jeg vet om katter som foretrekker butikkmaten framfor kvalitet. Så det kan varierer noe veldig for hver enkelt katt. Prøv deg frem og observer hva katten din liker best... :D
Life widought animals,are not a life at all...

Brukeravatar
Flashgirl
Gammel traver
Gammel traver

Legg inn av Flashgirl » man aug 25, 2008 3:34 pm

ja :)

hmm... litt irriterende med så kresen katt for omtrent ingenting er godt mok for henne :lol:

Brukeravatar
lille pote
Superskravler
Superskravler
Sted: Drammen

Legg inn av lille pote » man aug 25, 2008 3:44 pm

Ene katten min er også kresen også... :( Men heldigvis så har jeg kommet over noen ting henne liker. Men det meste blir ikke rørt i det hele tatt.....
Life widought animals,are not a life at all...

Brukeravatar
camrus
Gammel traver
Gammel traver

Legg inn av camrus » man aug 25, 2008 7:28 pm

jeg har kresen hunnkatt. eneste foret hun liker er hills sitt. kan anbefale det.
er katten din kastrert? di blir gjerne mer matglad hvis de er kastrerte.
Camilla :)

Brukeravatar
lille my
Superskravler
Superskravler
Sted: Rogaland
Kontakt:

Legg inn av lille my » tir aug 26, 2008 8:44 am

Jeg bruker Specific til alle tre mine, men før brukte jeg Royal Canin. Simba og Nala er to matglade katter som sikker hadde spist hvilket kattefor som helst så lenge det er tørrfor. Lille My er verre. Hun er en kresen frøken, men både RC og Specific har falt i smak hos henne. Dersom katten din er kastrert, bør du gi den for som er beregnet på dette slik at du forebygger mot urinveisinfeksjon best mulig. Slikt for finnes ikke i matbutikker :?
Lille My, Simba og Nala - mine gullklumper<3

Brukeravatar
Flashgirl
Gammel traver
Gammel traver

Legg inn av Flashgirl » tir aug 26, 2008 5:09 pm

Ja, Gråpus er sterilisert, har RC og Hills for som er beregnet på steriliserte katter?

Brukeravatar
lille my
Superskravler
Superskravler
Sted: Rogaland
Kontakt:

Legg inn av lille my » ons aug 27, 2008 7:00 am

Flashgirl skrev:Ja, Gråpus er sterilisert, har RC og Hills for som er beregnet på steriliserte katter?
Jeg vet at hvertfall RC har et som heter sterilized. Regner med at Hills også har dette, men jeg har aldri brukt det. Vet de har et "light" fôr. Håper det er andre her inne som har mer erfaring med Hills. Jeg skal forresten til dyrebutikken i dag så da kan jeg se om jeg finner ut noe :wink:
Lille My, Simba og Nala - mine gullklumper<3

Brukeravatar
Kriwin
Fersking
Fersking
Sted: Vestfold

Legg inn av Kriwin » ons aug 27, 2008 9:52 am

ja hills har for for steriliserte/ kastrerte katter :) jeg har selv sliti litt med min My når det gjelder å finne mat, har nå funnet ut at hun liker hills best, har blandet restene fra iams maten med hills maten, å da graver hun iams ut av skålen og spiser hills maten, rare katt :lol: men det er nok lurt å få noen prøver fra de forskjellige leverandørene, er veldig forskjellig hva som faller i smak hos de forskjellige kattene.

Hills har også to forskjellige smaker som kan være greit for litt forandring i maten, også får de veldig fin og blank pels av hills, har hvertfall sett det på My :)

Svar