Melk

Foring og ernæring katt.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

utyske
Fersking
Fersking
Sted: Vestfold.

Legg inn av utyske » tor des 27, 2007 2:59 pm

Ok, takk for svar. :)
Live or die - make your choice.

Brukeravatar
Svimehue
Kjent fjes
Kjent fjes
Sted: Der en skulle tru at isjo nokon kunne bu:)

Legg inn av Svimehue » fre des 28, 2007 12:53 am

Snakka med dyrlegen om melk og han sa at de ikke skulle ha det, ikke kattemelk engang..
Pus, Pjusken & Zelda<3 Savner lille Lussikatten:(

Rakid
Gammel traver
Gammel traver
Sted: Gan i Fet
Kontakt:

kattemelk

Legg inn av Rakid » fre des 28, 2007 2:40 pm

lille my skrev:
utyske skrev:Den gamle katta mi likte veldig godt whiskas melka, men har ikke prøvd det på de kattene vi har nå. Jeg prøver å gi en liten melkeskvett innimellom, men de er ikke så veldig gla i det. Hehe. Så da gidder jeg ikke true det i dem, heller.

Hva godt kommer ut av å drikke Whiskas melk? Godt med kalsium, som forsterker ledd og bein? Rett meg om jeg tar feil.

:)
Wiskas melk er laget med tanke på katten og hva den tåler. Den inneholder veldig lite laktose som mange katter får diare av. Som all melk inneholder det masse kalsium og andre vitaminer. Men det som er viktig å huske på er at dersom katten får kvalitet tørrfor får den i seg alt den trenger av vitaminer og mineraler. Deriblant kalsium. Så det er ikke et must å gi melk. Det skal kun brukes til kos.

Godt å høre at det ikke bare er jeg som har en sær katt. My spiser stortsett bare tørrfor. En gang innimellom synes hun det er greit med våtfor. Men melk, ost, skinke osv kan jeg bare beholde selv :lol:
Hei

Kattemelk brukte jeg på en katt, denne katten kom til meg, jeg skjønte fort at det var en tam katt og at det var noen som eide den, men ingen tilkjennet seg katten da jeg annonserte at han var hos meg, jeg har bichoner som synes katten var helt ok inntil dem så at katten fikk mat av meg. Sa var Pus ikke velkommen lengre.
Men saken er at jeg var på dyreklinikken å kjøpte fòr til den, spurte samtidig om den kunne få kattemelk noe vet. svarte at gi katten det en gang for dagen ellers vann, Pus som jeg kalte han var hos meg i et halvår, det vil si fram til oktober da fikk jeg omplassert den på en gård i nærheten av meg, Pus har fått det riktig godt som en innekatt er bare med når eieren går til fjøset o.l. Pus var bare skinn og bein når han kom, reiste fra meg god og rund, han hadde sitt eget hus på verandaen som var kledd for vær og vind, han spiste 4 måltider den første tiden siden gikk han ned til 3 måltider, han fikk tørrfòr og noe kjøtt men var mest glad i fisk, det var tunfisk som var favoriten. Pus var en langhåret katt, så det var en del floker i pelsen når han kom, men etter en tid var alle flokkene klippet vekk, han lot seg villig stelle, skjønner ikke at noen ikke etterlyste han. Pus var ikke sær når gjaldt mat og fremfor alt elsket han å bli kost med, når Pus tok seg en tur passet han alltid på å komme får å få maten sin, nesten på klokkeslette. da mjauet han uten for døren eller satte seg på rekkverk på verandaen å mjauet i vei til jeg kom med mat og vann eller kattemjølk. Pus ble vaksinert og fikk markkur mens han var her.

Det var en herlig skjønn pus. Jeg tror han var tilårskommen i 2006.

Ragnhild
Ingen vet hva dagen bringer før solen er gått ned
Ragnhild Kilde

Brukeravatar
lille my
Superskravler
Superskravler
Sted: Rogaland
Kontakt:

Legg inn av lille my » fre des 28, 2007 10:56 pm

Svimehue skrev:Snakka med dyrlegen om melk og han sa at de ikke skulle ha det, ikke kattemelk engang..
Det skal ikke være noe den får fast. Men en liten melkeskvett som kos, på samme linje som fisk, skader den ikke.

Men det som er viktig å tenke på, er at det ikke er alle katter som tåler melk, ikke i små doser heller. Det eneste som nytter er å prøve. Ser du at katten får problemer med magen og løs avføring, må du ikke gi den mer. Dette gjelder også alt annet som du gir katten din!
Lille My, Simba og Nala - mine gullklumper<3

Svar