fet katt....

Foring og ernæring katt.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Svar
sheeba2
Fersking
Fersking
Sted: kvitblik, Fauske
Kontakt:

fet katt....

Legg inn av sheeba2 » tor aug 24, 2006 12:25 pm

heisann... har en kastrert hann katt på snart to år, han er "litt" tykk, og lurer på om han trenger å ha tørrfor stående fremme hele tiden? :?:
har kjøpt såkalt light for til han og den pakken skulle vare ca 38 dager men varte kun 14 dager... han er veldig aktiv og leker mye med unden vår....
har ikke lyst at han skal bli syk grunnet fedme,... er det noen som har noe råd?
han får kun tørrfor og en gang iblandt kokt sei... :!:

Brukeravatar
lille my
Superskravler
Superskravler
Sted: Rogaland
Kontakt:

Legg inn av lille my » tor aug 24, 2006 12:47 pm

Gi katten slik som det er anvist på pakken. Det er foringsanvisning regnet ut etter vekten på katten. Del det opp på flere små måltider om dagen og ikke gi mer en det som står der samme om han maser for mer. Han svelter ikke om han ikke spiser hele tiden. Friskt vann skal stå fremme hele tiden. I en overgangsperiode kan han nok bli litt masete nå han ikke får mat hele tiden, men det rister han nok fort at seg.
Lille My, Simba og Nala - mine gullklumper<3

Brukeravatar
Katie
Moderator
Moderator
Sted: tromsø

Legg inn av Katie » søn aug 27, 2006 9:16 am

Har vetrinæren konstatert at han er tykk? I så fall er det lurt å dra til vetrinæren å få det på det rene, der kan hun/han gi deg anbefalinger om fòr osv. :D
Mvh. Katie
Bilde

Brukeravatar
lille pote
Superskravler
Superskravler
Sted: Drammen

Et tips til deg..

Legg inn av lille pote » tir okt 31, 2006 11:13 am

Vel jeg har 2 katter den ene er tykkere enn den andre,men det er kun fordi den tynneste er mye mere aktiv enn den andre. Et godt tips er å ikke la den ha mat stå fremme hele tiden,gi den det den skal ha hver dag men ikke gi den mer enn den trenger,Hun ene min går ofte til matskålen fordi hun er glad i mat. Men jeg prøver å ikke overfore dem. De får nok av mat men prøv leke med katten din,kjøp noen leker som den kan løpe litt av.. Jeg ser allerede at min har blitt bedre av dette..
Life widought animals,are not a life at all...

Brukeravatar
lille my
Superskravler
Superskravler
Sted: Rogaland
Kontakt:

Legg inn av lille my » tir okt 31, 2006 12:05 pm

Wilma er også litt kraftig. Men hun er fortsatt en kattunge som vokser så det faller nok snart av henne. Hun er veldig aktiv, løper rundt og leker hele tiden. Lille-my var enda verre når hun var liten. Hun var rett og slett fet en stund, til tross for masse lek, men etterhvert som hun ble større jevnet det seg bedre ut :wink:
Lille My, Simba og Nala - mine gullklumper<3

Brukeravatar
lille pote
Superskravler
Superskravler
Sted: Drammen

:)

Legg inn av lille pote » tir okt 31, 2006 2:24 pm

ja for noen katter gjevnes det ut med tiden..
får håpe dette skjer i denne situasjonene oxo:)
Life widought animals,are not a life at all...

reptilove
Fersking
Fersking

Legg inn av reptilove » tor aug 02, 2007 2:27 pm

Et tips hvis man skal slanke katten, er å sette maten og vannet på forskjellige steder. På den måten unngår man unødvendig småspising hver gang de egentlig bare er tørste. Spiser mer når de blir minnet på det... :)

Brukeravatar
Sofus_bina
Fersking
Fersking

Legg inn av Sofus_bina » tir aug 07, 2007 1:29 pm

Jeg har også en hannkatt som er ganske fet, men sålenge katten oppfører seg frisk og raskt så har et kansje ikke så mye å si :P men hvis du slutter og gi katten mer enn det som er "vanlig" så går han nok ned i kilo;)
Har katt og marsvin :) elske de kjeeempe mye

Brukeravatar
NO_KONA
Superskravler
Superskravler

Legg inn av NO_KONA » tir aug 07, 2007 4:40 pm

Er det et spesialfòr for kastrert katt du fòrer han med nå da eller ?
Vet at dyreleger har slikt fòr :)

Hva slags fòr får han i dag da ?

Luna
Kjent fjes
Kjent fjes
Sted: Oslo

Legg inn av Luna » lør aug 11, 2007 2:21 pm

Gamlepusen vår fekk light fòr frå Hills. Fekk råd av veterinær kor mykje vi skulle gi han kver dag.

Svar