Unormal oppførsel

Diskusjonsforum for kattens sykdommer og helse.

Moderatorer: lille pote, TC, Katie

Svar
Nikobil
Fersking
Fersking

Unormal oppførsel

Legg inn av Nikobil » fre feb 14, 2014 11:07 am

Hei!
Vi har en hankatt på snart syv måneder. Han er en kjempeblid, leken og kosete katt som alltid har vært aktiv og tilstedeværende. Vi begynte å slippe han ut for en stund siden, og det har gått veldig bra, holder seg i nærheten og kommer hjem av seg selv. Han er ikke kastrert enda, men vil bli gjort i løpet av de neste ukene.

For noen dager siden merket vi at han sov veldig mye mer enn det han pleier å gjøre, men det ga seg neste dag. Men etter da synes jeg at han har oppført seg så annerledes, og virker egentlig litt deprimert. Han spiser og drikker litt mindre enn før, er ikke i like godt humør som før og klager en del. Han er forsåvidt med på leking, men gir seg fort. Legger seg bare ned og begynner å klage hvis jeg gir meg med lekinga. Nå i dag sitter han ved vinduet vi pleier å slippe han inn og ut av og mjauer fælt, men han vil ikke ut. Han har også pleid å sove med oss i sengen om natten, men har begynt å ligge alene et annet sted.

Finner ikke ut av hva det er han vil når han klager og bærer seg, virker ikke som han har vondt noe sted, da han ikke har noe i mot å bli tatt på. Tar gjerne imot all input og råd.

På forhånd tusen takk.

Svar