Annonser:

Zooper

Dyretolk

Diskuter generelle dyresaker.

Moderatorer: lille pote, TC

Dyretolk

Innlegg TC » Man Mar 19, 2007 8:25 pm

http://www.skepsis.no/synske/dyrisk_tel ... om_og.html

Satt og leste litt om dyretolking, men har aldri prøvd dette. Jeg har ikke råd, 5-700kroner er for dyrt bare for å få tilfredsstilt min egen nyskjerrighet.
Er det noen her som har prøvd? De sier at hvem som helst kan lære seg dette, noe som betyr at telepati kan brukes i enhver sammenheng, ikke bare mellom dyr og mennesker. Militæret, feks. Her kunne telepati gitt uante muligheter. Såvidt jeg vet, har de gjort en del forsøk, men jeg vet ikke hvorvidt de lyktes. En del viste evner, men de var i fåtall. Hvordan alle kan lære seg dyretolking blir jo litt rart...Hadde dette fungert like godt som de påstår, hadde telepati vært brukt av alle, overalt. Inntil videre virker det som det er lettest å tolke de som ikke kan snakke, skrive eller gjøre rede for seg på en forståelig måte.

Tolkene sier at de ikke kan erstatte dyrleger, men kan dyret fortelle hva som plager de, burde de kunne erstatte dyrlegen langt på vei, iallefall når det kommer til deler av diagnostiseringen?

Det jeg kunne tenke meg å spørre om, og som jeg vet at andre har gjort allerede, er å få et svar på om det er på tide å avlive eller ei. Og tolkene ser ut til å gi et svar. Det går som oftest på at et sykt dyr vil leve, det føler seg ikke klar for å dø ennå. Tenk hvor enkelt det hadde blitt; å få et fasitsvar på vanskelige spørsmål! Jeg tør ikke tenke på hvor mye dette kan påvirke eiere, og hvilke konsekvenser det kan få for dyret...samvittighetskvaler for eier og antakelig forlengede pinsler for dyret.
Har egentlig dyr tanker om det å dø? De har livslyst, det er klart, ethvert levende vesen vil kjempe for å unngå å dø før tiden. Det er en refleks hos alle normaltfungerende individer. Verden hadde vært nedlagt om ingen brydde seg om hvorvidt de levde eller døde. Reflekshandling og handling fordi man har vurdert og resonnert er to forskjellige ting.

Syns temaet er spennende, akkurat som alt paranomalt er interessant. Men jeg syns en del ting virker tvilsomt, selv om jeg vanskelig kan bevise hverken det ene eller det andre. Jeg er ikke helt overbevist når det kommer til telepati mellom dyr og mennesker.
Brukerens avatar
TC
Superskravler
Superskravler

Javisst

Innlegg Canidae » Man Mar 19, 2007 9:58 pm

- Javisst er det spennende, det appellerer til fantasien, men ikke noe mer.

Vet ikke om du har lest artikkelen min om James Randi, jeg har lest gjennom mange av søkernes påstander, men det viser seg at når de skal bevise noe så feiger de ut.

Jeg velger å se på dette på den måten at det i utgangspunktet er læringslovene som spiller rollen, noen har nærmest en automatisk forståelse av disse, og det kan virke forbløffende på en som ikke skjønner dette.

Dyretolker er jo noe alle kan være, det er bare et definisjonsspørsmål, jeg tolker hunder hele tiden, men da på bakgrunn av hvilken atferd det viser. For de som sier at de "vet" hva et dyr tenker så beveger vi oss inn i de sekundære følelser, sekundære følelser er feks. drømmer, eller det å vite hva et annet menneske tenker. Jeg tror jeg har nevnt dette før, men det er egentlig bare å gå ut på gaten i en hvilken som helst ”by”, stopp 10 personer og be de forklare hva du tenker på, tenk på en konkret ting, en ny ting for hver person, ikke bli overrasket når ingen greier å fortelle hva du tenker på, det er bare slik det er.

(som du sier så har dette blitt forsket på i både USA og tidligere Sovjetunionen, et jeg husker i farten var å kunne påføre andre smerte ved å "tenke" på dette mennesket, noe som viste seg umulig. Ellers så ville jo dette, som du sier, og en del andre paranormale fenomen vært midt i blinken for alle militære.)

Jeg hadde engang en utmerket lærer i religion som ikke var fanatisk i noen retninger, men i stedet tok oss med på forsøk. Et jeg husker spesielt var å bruke ESP kort (tror det het esp) kort med symboler på som man ikke ser til vanlig, der vi delte oss i to og to der den ene skulle "sende" og den andre "motta" og så bytte på dette, det viste seg ganske snart at ingen greide å "gjette" på symbolet den andre sendte, men når vi fikk tilbakemelding så kunne vi snakke oss til hva symbolet lignet.

Jeg mener at ”tro” er det riktige ordet, dette er et spørsmål om tro, tror du på UFO, tror du på en Gud, tror du på Tor med hammeren, osv. Om vi velger viten så har det ennå ikke blitt bevist at noen kan ”snakke” med dyr, som sagt alle kan tolke, og det er det vi gjør hele tiden både med mennesker og dyr
Kan noen ”gjette” på hva en Pasient med Psykoser tenker på om denne ikke sier noe?
Canidae © 2010
Brukerens avatar
Canidae
Superskravler
Superskravler

Innlegg Canidae » Man Mar 19, 2007 10:04 pm

Dette er bare en liten feiltrykking fra min side, plutselig hadde jeg svart meg selv (kan det være spaltet personlighet?)
Canidae © 2010
Brukerens avatar
Canidae
Superskravler
Superskravler

Innlegg TC » Tir Mar 20, 2007 5:57 pm

Ja, jeg tror du er litt spaltet :)

Hadde vært morsomt å prøvd en dyretolk, bare for å høre hva hun sier. Men da burde jeg hatt en nøytral, observant person ved siden, som kan fange opp hva som skjer underveis; om jeg har påvirket tolkeren på noen måte. Er man gode nok menneskekjennere og i tillegg klarer å manipulere uten at det merkes, kan man sikkert 'tolke' mye rett. Men noen tolker pr mail også, og da blir det verre. De har ikke hverken ansiktsuttrykk eller stemme å forholde seg til. Men det blir vel som med spådommer og astrologi, man finner alltid noe som passer til en selv..
Brukerens avatar
TC
Superskravler
Superskravler

Innlegg Canidae » Tir Mar 20, 2007 11:50 pm

Tipper en nøytral person ikke hadde hjulpet. Men om noen lurer litt på hva "den andre side sier" (skeptikerene altså) så kan du lese litt på linken under.
http://www.skepsis.no/synske/dyrisk_tel ... om_og.html

(det er samme link, som TC's)
Canidae © 2010
Brukerens avatar
Canidae
Superskravler
Superskravler

Innlegg Canidae » Ons Mar 21, 2007 10:43 pm

De er vist ikke helt enige innad heller, dyrehvisking er vist noe du må være født til, her er det veldig tunge temaer som ;

GJENNOMLYSING, som betyr at man har røntgensyn

HEALER, som betyr at man henter krefter fra universet for å behandle.

HÅNDSPÅLEGGELSE, det er ganske avansert, det renser kroppen og tilfører energi.

KANALISERING, som betyr at man kan snakke med "de døde".

KLARSYNT, som ikke betyr at man har på briller, men at man kan se inn i fremtiden og forutse ulykker og forhåpentligvis lykker.

MEDIUM, det er vist noen utvalgte som har muligheten til dette, de ser og føler da ting som er usynlige for oss vanlige dødelige.

REGRESJON, som er å gå bakover i tid å se hvordan man levde før, kanskje var du en blomst i ditt forrige liv.

RYGG OG NAKKE PLAGER, her blir det sagt at om det er "noe mentalt eller fysisk som har satt seg i nakken, ta kontakt" ok, helgardering der altså, finnes det nakke/ryggplager som ikke er enten mentale eller fysiske, og hva er de da?

- og mye mer, dyrehviskere kan til og med drive bort onde ånder fra huset ditt, det kan forsåvidt jeg også "- slutt å tro på de, så forsvinner de helt av seg selv - "
Canidae © 2010
Brukerens avatar
Canidae
Superskravler
Superskravler

Innlegg TC » Tor Mar 22, 2007 6:45 am

Røntgensyn?? Jeg trodde ærlig talt at det var bare supemann som hadde dèt. Finnes det virkelig mennesker med røntgensyn? 'Ka farsken', som man sier på ordentlig norsk, jeg håper jeg aldri har truffet noen sånne....
Brukerens avatar
TC
Superskravler
Superskravler

Innlegg Canidae » Tor Mar 22, 2007 12:30 pm

he,he, ja "ka farsken" kan du nok si her ja. Men "Supermann" finnes, det har i allefall jeg hørt, det er bare at i dagens samfunn så utvinnes det veldig mye "kryptonitt" og da blir supermann svakere, tror han for tiden jobber hos telenor mens han venter på at vi blir litt mer miljøbevisste. (plystre,plystre).

Det må da være både kjekt å mindre kjekt med røntgensyn, litt dumt når du står å snakker med noen og bare ser hodeskallen og hjernen, men, men litt tilvenning så går det sikkert bra.

her kan du lære mer bl.a under "tjenester"

http://www.dyrehvisker.no/
Canidae © 2010
Brukerens avatar
Canidae
Superskravler
Superskravler

Innlegg TC » Tor Mar 22, 2007 3:05 pm

Jasså, jobber han i telenor nå. Ja, noe må han vel gjøre, det er jo bare på søndagene han er i Smallville. Farten på bredbåndet mitt har iallefall ikke latt seg påvirke av ham, men det er mulig han er i en annen avdeling. Sender mailer til kundeservice av og til, men de har visst vært utsatt for kryptonitt alle som en..

Jeg får lese den linken, nå ble jeg alvorlig interessert! Dyretolking er èn ting, røntgensyn noe helt annet og definitivt noe jeg må vite mer om! Hahaha; utseendet mitt er ikke mye å skryte av, men kanskje jeg har et pent skjelett om ikke annet :lol:
Brukerens avatar
TC
Superskravler
Superskravler

Innlegg Canidae » Tor Mar 22, 2007 9:27 pm

:D :lol:

Appropos gjennomlysning og andre fantastiske egenskaper, det er mulig jeg får historielæreren min på nakken, men var det ikke Hitler som sa at "jo større løgnen er jo større er sjansen for at den vil bli godtatt"..
Canidae © 2010
Brukerens avatar
Canidae
Superskravler
Superskravler

Re: Dyretolk

Innlegg kawa9 » Fre Des 12, 2008 8:12 pm

Jeg har meget god erfaring med dyrekommunikasjon. Jeg har gått et kurs og etter det har jeg fått en utrolig god kontakt med mine dyr. www.lotusgaarden.com det står en artikkel om henne som driver disse kursene på www.krystallkulen.no
kawa9
Fersking
Fersking

Dyretolk og dyretolk fru Blom

Innlegg bezo » Tir Feb 17, 2009 11:28 am

kawa9 skrev:Jeg har meget god erfaring med dyrekommunikasjon. Jeg har gått et kurs og etter det har jeg fått en utrolig god kontakt med mine dyr. lotusgaarden.com det står en artikkel om henne som driver disse kursene på krystallkulen.no

kawa9 = Sissel Hufthammer

Sissel Hufthammer skulle for en tid tilbake gjennomføre en samtale med vår kjære katt. Vi så fram til å høre hva katten vår hadde å fortelle ! Da vi leste samtalen hun sendte oss, så vi til vår store skuffelse at ingenting stemte overens med vår katt: det var tydelig at den katten Hufthammer hadde kommunisert med var en annen enn vår.
I tillegg var innhold og informasjon av så generell karakter, at det kunne vært en hvilken som helst katt. Ingen konkrete eksempler fra livet til vår katt var nevnt, enda han lever et rikt og aktivt liv, og har mange spesifikke sider ved sin personlighet og atferd.

Da vi i etterkant av samtalen kontaktet Hufthammer via e-post, svarte hun at hun kanskje kunne ha tatt feil... Hufthammer tilbød ingen form for kompensasjon (ny samtale eller pengene tilbake). Vi har forsøkt å nå Hufthammer på e-post tre ganger etter dette, uten respons. Vi har også forsøkt å ringe Hufthammer gjentatte ganger, men hun besvarer ikke henvendelse våre !!
Hufthammer redigerer tydeligvis hjemmesiden sin jevnlig, og det er kun positive kommentarer som blir stående.

Vi synes dette er meget useriøst, og vil med dette oppfordre andre til å være kritiske til Hufthammers tjenester.
I tillegg kan det som her er beskrevet være med på å undergrave troverdigheten til seriøse dyretolker, noe som ville være synd !

Nå har vi imidlertid bestilt ny time hos Sissel Grana, og gleder oss veldig til dette ! Anbefaler andre å ta en titt på hjemmesiden til Sissel Grana på: sigra.no
bezo
Fersking
Fersking

Innlegg zophie » Ons Jul 14, 2010 12:38 pm

Har hørt mye bra om Sissel Grana, og gleder meg til å høre mere om deres erfaringer med henne! Jeg har møtt andre som også kommuniserer med dyr telepatisk, og der stemte alt på en prikk. Veldig fascinerende tema, dette :P
zophie
Fersking
Fersking

Innlegg Tonny » Ons Jul 28, 2010 12:41 am

Har mottatt denne meldinga på PM:

"Jeg mener dette er en urettferdig behandling av sissel hufthammer. Har selv hatt hun som tolk på mine dyr og fått fantastiske forandringer på hestene mine! Til det positive! Jeg vet at hun har vært MEGET syk i en periode, og ikke kunne svart på tlf, mail.. Syns det er urettferdig at hun da blir satt ut på en slik måte på nettet. Jeg har KUN gode erfaringer med henne som tolk og det vet jeg veldig mange andre også har. "
Hjemmeside til ditt dyr eller firma? Klikk her.
Brukerens avatar
Tonny
Fersking
Fersking

Innlegg Canidae » Tor Jul 29, 2010 9:32 pm

- det er vel gjennomgående fravær av moderatorer når navngitte personer fritt kan angripes, men jeg registrerer til min fornøyelse at det later til å være dyp splittelse innad i kvakksalverimaskineriet og at det empriske markedsuvesenet også har inntatt de ignorante som ellers prøver å unngå alt som begynner på em og slutter på piri.
Canidae © 2010
Brukerens avatar
Canidae
Superskravler
Superskravler

Neste

Gå til Generelt dyreforum

Beslektede emner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Annonse:

Innholdet og designet på denne siden er beskyttet i henhold til norsk lov om opphavsrett. Kontaktperson: Tonny Kluften.
Annonsere? - Om Dyresiden.no - Kontakt - Bytt startside - Legg til i favoritter - Link til Dyresiden.no
Design og publiseringsløsning fra QTSystems